شناسه خبر:42102
1400/3/29 09:14:10

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه 85 درصد مدیران کشور توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند گفت: مردم با انتخاب یک دولت قوی که نیازمند رأی بالاست تا سرمایه اجتماعی مورد نیاز را داشته باشد، اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در قانون اساسی دومین مقام کشور رئیس جمهور بوده و او مسئول اجرای قانون اساسی است اظهار کرد: رئیس جمهور 85 درصد مدیران کشور را انتخاب می‌کند بنابراین وقتی می‌گویند رئیس جمهور اختیار ندارد، فرافکنی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب وزرا، سفرای ایران در سراسر دنیا، انتخاب 31 استاندار برای استان‌های کشور، انتخاب 450 فرماندار، یک‌هزار و 70 بخشدار و... به دست رئیس جمهور است افزود: انتخاب معاونان وزیر نزدیک به 800 نفر که در عرصه اقتصاد و فرهنگ کشور موثر هستند به دستان رئیس جمهور انجام می‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار میلیارد تومان است گفت: تعیین تکلیف این بودجه عظیم در اختیار دولت است و رئیس جمهوری که امروز انتخاب می‌شود در زندگی 80 میلیون نفر موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه تصمیم غلط یا اجرای غلط یک تصمیم درست مانند مسئله بنزین در سال 98 می‌تواند اهمیت این مسأله را به خوبی نشان داد اظهار کرد: راهبری کل و کشور در عرصه اجرا به دست رئیس جمهوری است و اگر مدیری انتخاب شود که به اقتصاد مقاومتی اعتقادی نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 10 سال است که مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنند افزود: اگر مدیران کشور این مسأله را جدی می‌گرفتند تحریم‌‌های ظالمانه به کشور ضربه وارد نمی‌شد که آسیب بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه تصمیمات اشتباه مدیران حس خوش‌بینی به آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد تصریح کرد: امروز ما نیازمند رئیس جمهوری هستیم که پشت میز ننشیند چون با دستورالعمل و صدور آیین‌نامه مشکل کشور برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما مدیری نیاز داریم که در میدان و در کنار مردم باشد و واقعیت‌های اجتماعی را از نزدیک ببیند ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید مشکلات مردم را از نزدیک لمس کند تا بتواند تصمیم درست بگیرد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروز کشور ما نیازمند امیدواری‌های اجتماعی و ایجاد حس خوش‌بینی است تا اعتمادآفرینی نسبت به آینده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند تغییر رویکردها هستیم گفت: به همین دلیل باید مردم وارد عرصه شوند و با انتخاب یک دولت قوی که نیازمند رأی بالاست تا سرمایه اجتماعی مورد نیاز را داشته باشد، اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه سختی‌ها و مشکلات نباید مانع از انجام وظیفه شود اظهار کرد: گاهی در جامعه مشکلات و اختلاف می‌شود بنابراین به گفته حضرت علی(ع) باید همدیگر را نصیحت کنیم و همدلی و وحدت داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

شناسه خبر 42102