شناسه خبر:42121
1400/3/29 09:50:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان گفت: نهضت تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند (تبلت، گوشی و...) با عنوان طرح هدایت با شعار «هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و مدرسه» در استان اجرا می‌شود.

رشید قربانی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، عدم دسترسی تعدادی از دانش‌آموزان به‌ویژه مناطق محروم به شبکه شاد و آموزش مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بود و بر این اساس، نهضت تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند ( تبلت، گوشی و...) با عنوان طرح هدایت با شعار «هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و مدرسه» در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: دستورالعمل وزارتی سامانه طرح هدایت و آیین‌نامه واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش‌آموزان مناطق محروم در قالب این طرح به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و لازم است که با جدیت اجرایی شدن آن دنبال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به علت عدم دسترسی به تجهیزات ارتباطی، شناسایی خیرین و سازمان‌های حمایتی برای جذب کمک‌های مردمی، مدیریت تجهیزات و امکانات اهدا شده به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نیازمند، توزیع عادلانه تجهیزات و کمک‌های مردمی بین دانش‌آموزان نیازمند را از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

قربانی بر مدیریت و راهبری سامانه طرح هدایت در سطح استان و فعالیت کاربران سامانه در سطوح مختلف از جمله فناوری اطلاعات و کارشناس مربوطه در استان، مدیران مدارس، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و جلب مشارکت خیرین تأکید کرد.

وی یادآور شد: براساس امکانات و ابزارهایی که در این سامانه پیش‌بینی شده است، باید اقدامات، پیگیری و اجرایی شود و مهم‌ترین اقدام شهرستان‌ها و مناطق و مدارس، تغذیه اطلاعات مورد نیاز و مشاهده لحظه‌ای داده‌ها است که بر اساس آن نیاز دانش‌آموزان به تفکیک هر مدرسه و شهرستان مشخص و ملاک عمل در توزیع تجهیزات خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خواستار تبلیغ و فرهنگ‌سازی طرح با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای از جمله صدا و سیما، رسانه‌های گروهی و پورتال‌های استانی و شهرستان‌ها شد و گفت: باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، مناطق، استان و خیرین نیک‌اندیش در راستای اجرای طرح بهره گرفته شود.

 

شناسه خبر 42121