شناسه خبر:42225
1400/3/31 09:37:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: شنبه‌شب بار شبکه استان کرمانشاه از مرز 680 مگاوات (اوج بار سال گذشته) با وجودی که هنوز وارد فصل گرما نشده‌ایم، رد شد.

امیدعلی مرآتی با اشاره به افزایش دما و گرم شدن هوا و احتمال خاموشی‌ها، اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی در فصل بارش و گرم شدن هوا طی این روزها، مشکلاتی برای صنعت برق به‌وجود آورده است.

وی ادامه داد: در این راستا طی دو سه هفته گذشته براساس مدیریت صورت‌گرفته در سطح شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای، توانستیم بار را مدیریت کنیم؛ اما از یکی دو روز گذشته به‌خصوص 30 خردادماه با افزایش درجه حرارت هوا، بار شبکه بالا رفته که احتمال خاموشی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اضافه کرد: وضعیت بار شبکه صنعت برق اصلاً خوب نیست، میلیاردها میلیارد هزینه شده که فقط برق مشترکان خانگی استان کرمانشاه در برنامه خاموشی قرار نگیرد که اگر همکاری دوطرفه صورت نگیرد، به‌ناچار مجبور به اعمال مدیریت بار اضطراری هستیم.

وی گفت: شنبه‌شب بار شبکه استان کرمانشاه از مرز 680 مگاوات (اوج بار سال گذشته) با وجودی که هنوز وارد فصل گرما نشده‌ایم، رد شد. این بار بحرانی خطری برای شرکت و شهروندان محسوب می‌شود که باید بحث مدیریت مصرف را جدی بگیرند.

مرآتی خاطرنشان کرد: شهروندان همکاری لازم را همچون سنوات گذشته داشته باشند تا ان‌شاءالله خاموشی برای مشترکان خانگی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر این مهم صورت نگیرد، متأسفانه براساس دستوری که از مدیریت شبکه داریم، مجبور به انجام مدیریت بار اضطراری هستیم که این مدیریت احتمال خاموشی مشترکان تجاری و خانگی را در استان کرمانشاه دربردارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌های امور دیسپاچینگ مدیریت برق از اطلاعات روز گذشته، برنامه پیش‌بینی قطعی‌ها در سایت شرکت توزیع و اپلیکیشن برق من بارگذاری شده تا هم‌استانی‌ها در جریان برنامه احتمالی خاموشی محله خود قرار بگیرند.

وی با گله‌مندی از عدم رعایت برخی از ادارت، ادامه داد: متأسفانه برخی از ادارات ساعات کاری (6 و30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه) که استانداری اعلام کرده را اصلاً رعایت نمی‌کنند و از اول صبح کولرهای گازی را روشن می‌کنند، ازاین‌رو از تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی درخواست دارم دستورالعمل اعلامی را رعایت کنند تا با بحران مواجه نشویم.

مرآتی اظهار کرد: روز شنبه و یکشنبه برق بیش از 30 اداره را قطع کردیم.

وی ساعات اوج مصرف در روز را از 12 تا 17 و شب را از 19 تا 22 اعلام کرد و افزود: ملاک شرکت توانیر و وزارت نیرو بیشتر اوج بار روز بوده که نیاز است شهروندان کولر گازی را روی 25 درجه و کولرهای آبی را روی دور کُند قرار دهند، از وسایل پُرمصرف برقی در این ساعات استفاده نکنند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر این سال کم‌بارش و گرم که نیروگاه‌های آبی هم در مدار نیستند را سپری کنیم.

مرآتی در پایان خاطرنشان کرد: نرم‌افزاری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در رابطه با اطلاع‌رسانی شهروندان از بحث خاموشی‌ها طراحی شده که با ورود به سایت شرکت توزیع و درج اطلاعات در قسمت شناسه قبض، دقیقاً محل اشتراک مشخص و برنامه خاموشی به وی اعلام می‌شود.

شناسه خبر 42225