شناسه خبر:42237
1400/3/31 09:57:02
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان مطرح کرد:

سرانه مصرف آب شرب کردستان‍ی‌ها 25 لیتر بیشتر از استاندارد کشور است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان کردستانی 25 لیتر بالاتر از استاندارد کشور(170 لیتر) است.

علیرضا تخت‌شاهی اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان این استان، 195 لیتر بوده که بالاتر از استاندارد کشور است.

وی با بیان اینکه البته سرانه مصرف آب شرب مردم در ایران بالاتر از استاندارد مورد نظر است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، وقوع خشک‌سالی و کمبود بارندگی در سال جاری، نیاز است مردم آب را بهینه مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان به افزایش 18 درصدی مصرف آب در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره و اضافه کرد: برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب توجه ندارند، به‌گونه‌ای که کوچه و معابر عمومی را با آب شرب شست‌وشو می‌دهند.

تخت‌شاهی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن تابستان، استفاده از کولرهای آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و به‌کارگیری سردوش‌های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن شیر آب در هنگام مسواک زدن، از جمله راهکارهای ساده و کاربردی برای مدیریت مصرف آب است.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که 30 درصد مصارف خانگی آب مربوط به استحمام است، استفاده از سردوش‌های کاهنده و کاهش زمان استحمام، می‌تواند ماهانه حدود چهار هزار لیتر مصرف آب خانواده‌ها را کاهش دهد.

در حال حاضر بیش از 470 هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند است.

شناسه خبر 42237