شناسه خبر:42284
1400/4/1 09:16:01

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار شیرین سو از برگزاری یادواره شهدای گمنام و شهدای شهر شیرین سو و رونمایی از المان شهدای گرانقدر گمنام شیرین‌سو در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شهرداری شیرین‌سو سید مصطفی موسوی با اعلام این خبر افزود پنج سال پیش دو تن از شهدای گلگون کفن گمنام این سرزمین در یکی از بوستان‌های شیرین سو آرام گرفتند.

وی ادامه داد شهرداری شیرین‌سو بر اساس وظیفه خود و نیز ادای دین به شهدای عزیز طراحی و ساخت المان آنها را آغاز کرد که پس از گذشت حدود یک سال کار آن به اتمام رسید.

سید مصطفی موسوی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت محل دفن این شهدای عزیز نیز به بوستان بزرگی تبدیل شده است که علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهری به محلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی بدل شده است.

به گفته موسوی وجود المان‌های شهدای گرانقدر شهرها نقش زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و این عزیزان نمادهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

موسوی ادامه داد همزمان با رونمایی از المان شهدای گمنام، اولین یادواره شهدای گمنام و شهر شیرین سو نیز در خور شان شهدای عزیز برگزار خواهد شد.

سید مصطفی موسوی در پایان ضمن تاکید بر سرلوحه قرار دادن راه شهیدان بیان داشت اگر بخواهیم در عمل به یاد شهدا باشیم باید به وصایای ایشان مراجعه نمایید که با چه هدفی از ارزشمندترین دارایی‌های خود که همان جان شیرین است گذشتند و ما باید همواره راه آنان را ادامه داده و مقام و جایگاه آنها را ارج نهیم.

گفتنی است نخستین یادواره شهدای گمنام شیرین سو روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 18 الی 20 در بوستان شهدای گمنام شهر شیرین سو برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 42284