شناسه خبر:42412
1400/4/2 23:42:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: تعداد محیط‌بانان لرستان یک‌پنجم نیاز استان است، برای رفع این مشکل نیازمند مجوز استخدام از سوی سازمان محیط‌زیست هستیم.

مهرداد فتحی‌بیرانوند روز گذشته با اشاره به اینکه تعداد محیط‌بانان لرستان یک‌پنجم نیاز استان است، عنوان کرد: استاندارد جهانی به‌ازای هر یک‌هزار هکتار، فعالیت یک محیط‌بان است، این درحالی بوده که در استان به‌ازای هر پنج هزار هکتار، یک محیط‌بان فعالیت می‌کند که بسیار اندک است.

وی افزود: با توجه به کافی نبودن تعداد محیط‌بانان لرستان، انتظار می‌رود سازمان محیط‌زیست مجوز بیشتری برای استخدام صادر کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: محیط‌بانان لرستان با عشق و علاقه کسری تعداد محیط‌بانان را جبران می‌کنند، به‌طوری که 15 روز را در مناطق تحت مدیریت بیتوته می‌کنند.

فتحی‌بیرانوند وفور اسلحه‌های مجاز و غیر مجاز را از چالش‌های پیش روی محیط‌بانان استان عنوان کرد و افزود: این موضوع منجر به برخورد قهری متخلفان محیط‌زیست با محیط‌بانان می‌شود و در مواردی شاهد شهادت و وارد آمدن آسیب جدی به آن‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی علاوه‌بر حفظ محیط‌زیست به حفظ سلامت محیط‌بانان نیز کمک شایان توجهی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان کمبود شدید نیرو، تجهیزات و خودرو را از دیگر چالش‌های محیط‌بانان استان مطرح کرد و گفت: البته طی چندسال اخیر 11 پاسگاه احداث شده، یعنی شاهد رشد 200 درصدی بوده‌ایم.

فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: با این اتفاق شاهد کاهش تخلفات تحت مدیریت بوده‌ایم، تخلف بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان صحبت‌های خود سطح مناطق تحت مدیریت لرستان را 313 هزار هکتار یعنی 11 درصد مساحت استان عنوان کرد.

شناسه خبر 42412