شناسه خبر:42466
1400/4/5 09:35:04

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت در برخی بخش‌ها عملکرد خوبی داشته که نباید آن‌ها را نادیده گرفت اما از نظر مشکلات معیشتی، تورم و نوسانات قیمتی کالاها مردم مشکلات بسیاری را تحمل کردند گفت: دولت منتخب به دور از جناح و حزب درصدد این است که با انتخاب مدیران کارآمد گره از مشکلات مردم بگشاید.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با تقدیر از حضور مردم در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور در انتخابات رسالت خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است به وعده‌های خود عمل کنند.

وی گفت: دشمن در ایام انتخابات با فشار حداکثری و ایجاد جنگ‌روانی دنبال تحریم انتخابات از سوی مردم بود، ضمن اینکه حداکثر میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات را 25 درصد پیش‌بینی کرده بودند اما مثل گذشته با لطف خدا راه به جایی نبردند.

امام جمعه همدان با انتقاد از مدعیان دموکراسی که برای هموطنان ما در خارج از کشور برای شرکت در انتخابات مشکل ایجاد کردند افزود: متأسفانه در مورادی شاهد رفتار نامناسب و ضرب و شتم رای‌دهندگان توسط این افراد بودیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در داخل که مسئولیتی هم داشتند مردم را به عدم حضور در انتخابات ترغیب کردند که آنها نیز با بصیرت مردم شکست خوردند گفت: دولت منتخب به دور از جناح و حزب درصدد این است که با انتخاب مدیران کارآمد گره از مشکلات مردم بگشاید.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلب و اصولگرا برای مردم مهم نیست اظهار کرد: کار با روحیه انقلابی و حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت در اولویت مردم است که امیدواریم این مهم محقق شود.

وی در ادامه ناکارآمدی برخی از مدیران و عدم تحقق وعده‌ها را عامل نارضایتی مردم دانست و گفت: برخی از مدیران غرب‌گرا و لیبرال که هشت سال مسائل کشور را به خارج از کشور گره زدند، باعث بروز مشکلات و نارضایتی برای مردم شدند که باید پاسخگو باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه البته دولت در برخی از بخش‌ها عملکرد خوبی داشته که نباید آنها را نادیده گرفت اما از نظر مشکلات معیشتی، تورم و نوسانات قیمتی کالاها مردم مشکلات بسیاری را تحمل کردند گفت: توجه به معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی و اشتغال آنها باید در اولویت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنانش از سخنانش با گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان کرد: در حوزه دستگاه قضایی استان برنامه‌های خوبی اجرا شده که باید به آنها خداقوت گفت.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از دستگاه قضا رعایت عدالت است افزود: قضات در برخورد با مردم مراعات کنند و بدانند اجازه بی‌احترامی به متهم را نداریم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید مبارزه با فساد با قدرت دنبال شود و با مفسدین برخورد قاطع صورت گیرد گفت: دستگاه قضا باید با آن‌هایی که ادعای آقازادگی دارند و رانت‌خواری می‌کنند بدون مماشات برخورد کند.

شناسه خبر 42466