شناسه خبر:42469
1400/4/5 09:40:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب گیلانغرب گفت: اهالی هشت روستای مجتمع سراب قنبر این شهرستان با جمعیتی بالغ‌بر یک‌هزار و 800 نفر پس از گذشت دو سال از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

فرشاد باوندپور روز پنجشنبه گذشته در جمع اصحاب رسانه از رفع مشکل کمبود آب شرب مجتمع سراب قنبر گیلانغرب خبر داد و اظهار کرد: آب‌رسانی به روستاها همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری وزارت نیرو بوده است که همین مسئله فاصله خدمات‌رسانی در روستاها به نسبت شهر را کاهش داده و موجب سرعت بخشیدن به ارائه خدمات در روستاها شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم شهرستان گیلانغرب کاهش نزولات آسمانی و افزایش تنش آبی است که این موضوع لزوم برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی برای مقابله با بحران آب را جدی کرده و طرح‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت انتقال آب، حفظ منابع آبی و کاهش هدررفت‌ها را در دستور کار شرکت آبفا و امور آب و فاضلاب شهرستان قرار داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب گیلانغرب خاطرنشان کرد: وجود این چالش‌ها و لزوم کاهش تبعات آن و خواسته به‌حق روستاییان زیر پوشش مجتمع آب‌رسانی سراب قنبر، شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفا گیلانغرب را بر آن داشت تا تمهیدات لازم را درخصوص حل مشکل آب شرب این مجتمع که طی دو سال گذشته با کاهش آبدهی مواجه بوده، به‌عمل آورد.

وی تصریح کرد: کارشناسان معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا راه حل رفع این مشکل را در تجهیز چاه شماره سه شهر سرمست و در اختیار قرار دادن آب چاه شماره یک شهری به مجتمع روستایی سراب قنبر دانستند که درصورت اجرای این عملیات اهالی هشت روستای این مجتمع با جمعیتی بالغ‌بر یک‌هزار و 800 نفر پس از گذشت دو سال از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

باوندپور ادامه داد: درحال حاضر با پایان عملیات تجهیز چاه شماره سه پروژه آب‌رسانی به مجتمع سراب قنبر درحال اجرا است.

مدیر امور آبفا گیلانغرب با اشاره به این موضوع که همواره آب و نحوه صرفه‌جویی در مصرف آن باید مورد توجه عموم باشد، بیان کرد: راه حل‌های زیادی برای مدیریت منابع آبی وجود دارد که باید به‌طور عملی و حقیقی و نه به‌صورت شعاری از آن‌ها استفاده کرد.

باوندپور در پایان ضمن تشکر از حمایت و همراهی فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با امور آبفا گیلانغرب، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم در هر جایگاهی از ارزشمندترین و مقدس‌ترین امور است و تحقق این مهم با همراهی و همکاری تمامی مسئولان و نهادها میسر می‌شود.

شناسه خبر 42469