شناسه خبر:42522
1400/4/6 09:29:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به جهش در صدور اسناد اراضی ملی، گفت: در نیمه نخست 1400 تمامی اراضی ملی استان سنددار شده و در سامانه کاداستر (حدنگار) تثبیت مالکیت می‌شوند.

علی اکبر باقری روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تثبیت اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت، اظهار کرد: دو میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی در لرستان وجود دارد و 78 درصد اراضی استان در حوزه ملی است.

وی تصریح کرد: از این میزان تا پایان سال 98 کمتر از هفت درصد معادل 200 هزار هکتار اراضی ملی تثبیت و سنددار شده بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه در سال 99 یک عملکرد جهادی بی‌سابقه در مجموعه ثبت اسناد شکل گرفت و یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان سنددار شد، گفت: این میزان به معنای رشد یک‌هزار و 100 درصدی در صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی لرستان است.

باقری خاطرنشان کرد: همت و همکاری مجدانه همکاران و اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک باعث شد در کل کشور یک جهش جهادی در صدور اسناد مالکیت اراضی ملی رخ دهد و لرستان هم به تبع عملکرد بسیار مثبتی داشته است.

وی گفت: در نیمه نخست 1400 تمامی اراضی ملی استان سنددار می‌شود و در سامانه کاداستر (حدنگار) تثبیت می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به آنکه این مجموعه در صدور اسناد مالکیت و در تعویض اسناد مالکیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در حوزه مختومه کردن پرونده‌های اجرایی با رشد 350 درصدی عملکرد، رتبه دوم کشور را کسب کرده‌ایم.

باقری با بیان اینکه 570 میلیارد معوقات بانکی در استان وصول شده است که در این بخش رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: همچنین در تعداد شرکت‌های ثبت‌شده رتبه دوم کشور را داریم.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته 29 دفترخانه اسناد رسمی به مجموعه دفاتر استان اضافه شده است، افزود: در سال جاری هم آزمون جذب سردفتر را خواهیم داشت و تعداد دفاتر قابل توجهی به استان اضافه می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان یادآور شد: قبلاً تنها مراکز شهرستان‌ها دفترخانه داشتند، اما امروز همه شهرهای استان دفترخانه اسناد رسمی دارند که تنظیم اسناد رسمی را برای مردم تسهیل می‌کند.

شناسه خبر 42522