شناسه خبر:42579
1400/4/7 09:14:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اهدای آثار مرحوم استاد حسن دانشفر برای نمایش در موزه هنرهای معاصر همدان خبر داد و گفت: این آثار شامل تابلوهای خوشنویسی و کتاب‌های این شخصیت فرهیخته است.

احمدرضا احسانی روز یکشنبه اظهار کرد: مرحوم استاد حسن دانشفر از ادبا، محققان برجسته و استادان خوشنویس همدان بود که سال 84 دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه آثار فاخری از این استاد فقید به‌جا مانده است، گفت: 40 تابلو خوشنویسی و تعدادی از کتاب‌های مرحوم دانشفر توسط خانواده ایشان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اهدا شد.

احسانی با تأکید بر آنکه این آثار در موزه هنرهای معاصر همدان به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: مرحوم دانشفر در حوزه ادبیات هم پژوهشگری برجسته بود و تألیفاتی در حوزه حافظ‌شناسی و خیام‌شناسی داشت که همه آن‌ها را با خط خوشنویسی تألیف و منتشر کرده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: این آثار، گنجینه ارزشمندی از فرهنگ و هنر است که برای ارائه به همه علاقه‌مندان هنر و ادب این مرز و بوم به بهترین شکل نگهداری می‌شود.

احسانی اظهار کرد: با تکمیل و افتتاح موزه هنرهای معاصر، ظرفیت مناسب و فضای استاندارد برای گردآوری و نگهداری آثار فاخر فرهنگی و هنری علما، مشاهیر و مفاخر استان فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: این موزه در معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی همدان نقش بسزایی داشته و زمینه‌های لازم برای بالندگی بیش‌ازپیش و توسعه فرهنگی و هنری استان هم در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر و هم در بخش گردشگری را فراهم می‌کند.

شناسه خبر 42579