شناسه خبر:42604
1400/4/7 10:06:21
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

وضعیت کرونا در استان ایلام نگران‌کننده است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: متأسفانه به دلیل بالا رفتن آمار بستری، وضعیت کرونا در استان ایلام نگران‌کننده است.

جمیل صادقی‌فر اظهار کرد: کرونا همچنان در کمین استان ایلام است، متأسفانه از دو هفته قبل از انتخابات شوراها در جنوب کشور چند شهرستان با وضعیت قرمز وجود داشت.

وی افزود: تجمعات اخیر مخصوصاً در انتخابات شوراها موجب شد که شاهد این باشیم در سمت جنوب کشور مناطق بیشتری قرمز رنگ شود و این‌گونه کرونا ویروس، نگرانی ایجاد کرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: شهرستان مهران نیز در جنوب استان ایلام به دلیل اینکه آمار مبتلایان و بستری‌های این شهرستان افزایش پیدا کرده، هم اکنون در وضعیت قرمز است.

صادقی‌فر اضافه کرد: این خطر قرمز شدن برای مابقی شهرستان‌ها مخصوصاً شهرستان‌های حوزه شمالی نیز وجود دارد، چیزی که این روزها به نظر می‌رسد اینکه مردم کمترین حد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: تا زمانی که نتوانیم حد زیادی از جامعه را واکسیناسیون کنیم باید رفتارهای درستی داشته باشیم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از مردم استان خواهش می‌کنیم در پیشگیری از کرونا با رعایت پروتکل‌ها دانشگاه علوم پزشکی استان را همراهی کنند، اگر غیر از این باشد باید در روزهای آینده شاهد این باشیم که مناطق بیشتری از استان قرمز می‌شود.

شناسه خبر 42604