شناسه خبر:42615
1400/4/7 10:26:23

سردبیر محترم روزنامه سپهرغرب

با سلام

به استحضار می‌رساند روزنامه سپهرغرب به شماره 2058 به تاریخ انتشار 5/4/1400 در صفحه نخست به خدمات متوازن شهرداری منطقه دو همدان از زبان جلیلوند، شهردار این منطقه اشاره کرده است؛ اما اینجانب یکی از ساکنان کوی حاج‌عنایت که بیش از 20 سال در محل ساکن هستم، به نمایندگی از مردم محل هرچند منکر برخی از خدمات شهرداری نیستیم، اما نسبت به خدمات متوازن شهرداری منطقه دو با توجه به دلایلی که در ذیل خواهد آمد، گلایه‌مند هستیم:

این مقام مسئول در مورد ارائه خدمات شهرداری به کوی حاج‌عنایت تنها به 60 تُن آسفالت اشاره کرده است؛ باید از وی پرسید آیا لکه‌گیری کوچه‌ها و خیابان‌ها، آن‌هم بعد از نزدیک به 10 سال که به‌طور مکرر درخواست مردم محل بوده است را خدمات متوازن می‌دانند؟! برای استحضار شهردار محترم عرض می‌کنم، فضای سبزی که حدود 30 سال در نقشه شهرداری وجود دارد، واقعیت خارجی ندارد و خبری از آن نیست و صرفاً خیابان بدون جدول از رودخانه سابق از شهرک بهشتی به سمت 18 متری زرین و بلوار شاهد امتداد دارد و در مقابل مسجد حضرت ابوالفضل حتی بدون جدول‌کشی و حریم مشخص رها شده، خوب است شهردار این منطقه یک‌بار هم که شده بازدیدی کرده و تکلیف این فضای سبز در نقشه را برای مردم روشن کنند.

شهرداری منطقه دو در کنار بلوار یادگار امام در انتهای خضر شروع به ساخت پارک یا فضای سبز می‌کند، باید سؤال کرد این پارک که فعلاً کسی ساکن در آنجا نیست اولویت دارد یا فضای سبز کوی حاج‌عنایت؟ آیا شهرداری از آمار جمعیت کوی حاج‌عنایت مطلع هستند؟!

شهرداری منطقه دو همدان زمینی که در ابتدای بلوار شاهد (شاید حدود 10 هزار متر مربع مساحت داشت) بود و در طرح اولیه قرار شد فضای سبز باشد را به‌دلیل کسب درآمد به منطقه مسکونی جهت آپارتمان‌سازی تبدیل کردند، کاش حداقل درصد ناچیزی از درآمد آن را صرف فضای سبز اطراف زمین که صرفاً در نقشه شهرداری وجود دارد، می‌کردند! (رودخانه سابق که از شهرک بهشتی به سمت بلوار شاهد امتداد دارد).

استدعا داریم شهردار محترم به‌صورت تصادفی ماهی یک‌بار هم که شده ساعتی از وقت خویش را اختصاص به بازدید از خیابان شهید بشیری (شهید مدافع حرم و ساکن محل) کوچه صالح، کوچه صدیق، کوچه میعاد، کوچه ساجد و غیره در کوی حاج‌عنایت بدهند تا بدانند حتی از رفتگر هم محروم هستند و پسماند زباله‌ها فضای محل را بسیار نازیبا می‌کند؛ گاهی توسط مردم نظافت می‌شود! آیا کوچه‌های اعتمادیه و میدان پیشاهنگی و چهارراه عمار هم این‌چنین است؟

در پایان اینجانب و اهالی محل از زحمات و تلاش‌های بسیاری از مسئولین شهری سپاسگزاریم و می‌دانیم خدماتی در نقاط مختلف شهر ارائه می‌دهند، اما شاید کوی حاج‌عنایت به گواه تاریخ و گواه ساکنین محل مغفول مانده و باید عادلانه قضاوت کرد.

انشاالله شهردار منطقه دو، حامد جلیلوند با حُسن ظن نسبت به مطالب نوشته‌شده و با تأکید بر خدمات صادقانه و عادلانه، برای مردم مؤمن، محروم و زحمتکش کوی حاج‌عنایت مرهمی بر زخم‌های آنان گذاشته و خدمات ارزشمندی از خود به‌عنوان باقیات‌الصالحات به یادگار بگذارند.

از سردبیر محترم روزنامه سپهرغرب استدعا دارم درصورت امکان گلایه‌مندی اینجانب در ستون مربوط به گزارشات مردمی و یا انتقادات مردم از مسئولین شهرداری را چاپ کند و اینجانب و اهالی محل (مسجد حضرت ابوالفضل) آمادگی پاسخگویی و دفاع از اظهارات خویش را خواهیم داشت.

اهالی کوی حاج‌عنایت

رونوشت: شهردار منطقه دو همدان، حامد جلیلوند، برای استحضار.

شناسه خبر 42615