شناسه خبر:42657
1400/4/8 09:30:47

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد دو سال متوقف مانده بود و حالا به گفته مسئولان با اختصاص 200 میلیارد اعتبار، زمینه بهره‌برداری از آن ظرف دو سال آینده فراهم خواهد شد.

عملیات اجرایی پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد با ظرفیت 515 تختخواب، حدود دو سال متوقف مانده بود که به گفته مسئولان و اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار، زمینه ادامه کار در آن فراهم خواهد شد.

   افزایش ظرفیت تختخوابی بیمارستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: تکمیل بیمارستان «نیایش» سال‌ها بوده که دغدغه مردم است.

مهرداد ویسکرمی با بیان آنکه این بیمارستان 515 تختخوابی است، عنوان کرد: بیمارستان «نیایش» جایگزین بیمارستان «شهدای عشایر» می‌شود و امیدواریم که حتی ما بتوانیم بیمارستان شهدای عشایر را نیز حفظ کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آنکه ظرفیت این بیمارستان ابتدا 250 تختخواب بود، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته با معاون وزیر و در بودجه به‌عنوان 515 تختخواب مصوب شد.

   وعده افتتاح بیمارستان ظرف 2 سال آینده

ویسکرمی بیان کرد: چالشی بین قرارگاه خاتم و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با تأمین اعتبار این پروژه وجود داشت، حتی تا نزدیکی فسخ قرارداد آن کار پیش رفت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در وزارتخانه و همچنین قرارگاه خاتم 200 میلیارد تومان برای این پروژه درنظر گرفته شده و بحث واگذاری املاک دانشگاه فعلاً منتفی شده، افزود: قرارگاه نیز در این پروژه فعال شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنکه امیدواریم این بیمارستان ظرف دو سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد، گفت: در مدت ساخت این بیمارستان، حدود 300 فرصت شغلی و بعد از بهره برداری از آن نیز صدها نفر اعم از کادر درمانی، خدماتی و غیره در این بیمارستان مشغول به‌کار خواهند شد.

   اختصاص 200 میلیارد اعتبار برای پروژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: با پیگیری‌های حوزه توسعه دانشگاه، حمایت استاندار و نمایندگان، بیمارستان 515 تختخوابی خرم‌آباد دارای اعتبار پایدار شد.

محمدرضا نیکبخت عنوان کرد: مبلغ 200 میلیارد تومان از بودجه دولت برای این بیمارستان اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: امیدواریم امسال و سال آینده روند بسیار جدی در ساخت این بیمارستان را شاهد باشیم.

نیکبخت گفت: امیدواریم با هزینه این 200 میلیارد تومان بیمارستان به مراحل نسبتاً نهایی برسد.

شناسه خبر 42657