شناسه خبر:42874
1400/4/13 09:19:37

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار مریانج گفت: به‌منظور سامان‌دهی ورودی شهرهای مریانج و همدان از سمت جاده کرمانشاه، عملیات بهسازی و سامان‌دهی بزرگراه ارتش حد فاصل میدان کربلا به سمت پادگان قهرمان که در حریم شهر مریانج بوده، آغاز شده است.

محسن معصوم‌علیزاده روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات سامان‌دهی بزرگراه ارتش، اظهار کرد: وضعیت نامناسب بلوار ارتش حد فاصل میدان کربلا تا ورودی پادگان قهرمان سبب شد تا با مساعدت فرماندار محترم همدان و مصوبه شورای اسلامی شهر، عملیات بهسازی و سامان‌دهی این بلوار را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگراه ارتش ورودی و خروجی همدان از سمت غرب کشور است، می‌‎طلبید که در راستای زیباسازی ورودی‎‌های شهر، عملیات بهسازی رفیوژ اصلی این بزرگراه را آغاز کنیم.

شهردار مریانج تصریح کرد: خوشبختانه در این بزرگراه حد فاصل میدان کربلا تا میدان اربعین (زیرگذر صداوسیما) شاهد نازیبایی بصری نیستیم و با تمهیدات لازم مشکلات این بزرگراه از میدان کربلا تا ورودی پادگان قهرمان را نیز برطرف خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در گام نخست از این طرح، عملیات لوله‌گذاری جهت آبیاری قطره‌‎ای به طول سه کیلومتر انجام گرفت و یک مخزن 200 هزار لیتری آب نیز برای آن احداث شد.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: در ادامه همین روند، عملیات عمرانی نیز از ابتدای هفته جاری آغاز شد و ابتدا جداول قدیمی از سطح رفیوژ وسط این بلوار جمع‌آوری خواهد شد و عملیات نصب جداول جدید آغاز می‌شود.

وی یکی از مشکلات اصلی این پروژه را حجم بالای ترافیک دانست و افزود: بزرگراه ارتش یکی از محورهای مواصلاتی مهم غرب کشور است که سه استان غربی را به مرکز کشور متصل می‌کند و همین امر سبب مشکلات ترافیکی برای انجام این عملیات عمرانی است.

شهردار مریانج اضافه کرد: پس از انتخاب پیمانکار پروژه، جهت مسدودسازی باند اول این بلوار با مکاتبات فراوان موفق به گرفتن مجوز از شورای ترافیک استان شدیم و طبق یک جدول زمان‌بندی سعی بر این داریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این عملیات عمرانی را به انتها برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات عمرانی رفیوژ اصلی این بزرگراه، عملیات واکاوی و کاشت درخت و گونه‌های گیاهی آن آغاز خواهد شد.

شناسه خبر 42874