شناسه خبر:42943
1400/4/14 09:44:07

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه گفت: بنگاه‌های املاک متخلف این شهرستان با برخورد قضائی مواجه می‌شوند.

علی شاماری با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجرا است و با توجه به نارضایتی شهروندان صحنه‌ای از نحوه فعالیت بنگاه‌های املاک، باید اتحادیه مربوطه و پلیس اماکن نظارت خود را بر این صنف افزایش دهند.

وی افزود: فعالیت بنگاه‌های املاک در افزایش میزان اجاره‌بها تأثیر زیادی داشته که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأثیر بر کسب‌وکارها، نظارت بر این موضوع باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: انعقاد اجاره‌نامه با نرخی بالاتر از 20 درصد نسبت به نرخ سال گذشته توسط مشاورین املاک تخلف است.

به گفته شاماری تمامی بنگاه‌های املاک در شهرستان صحنه باید این موضوع را رعایت کرده و اگر موجری اجاره‌بها را بیش از 20 درصد افزایش دهد، مستأجر می‌تواند به دستگاه‌های مربوط همچون اتحادیه و پلیس اماکن شکایت کرده و دستگاه قضائی به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

شناسه خبر 42943