شناسه خبر:42951
1400/4/14 10:03:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام گفت: از مجموع واحدهای مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان تاکنون یک هزار و 63 واحد واگذار شده است.

رضا اسماعیلی اظهار کرد:‌ تاکنون پرونده 2 هزار واحد سهمیه مسکن ‌محرومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده که از این تعداد یک هزار و 917 مورد عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث این واحدها در استان افزود: عملیات پی‌کنی 2 هزار واحد انجام و 2 هزار واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: یک هزار و 813 واحد نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات تأکید کرد: اعتبار مصوب تسهیلات یک هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به 95 میلیارد و 900 میلیون ریال از این میزان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: میزان اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز 600 میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 391 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی در استان هم گفت: سهمیه احداث مسکن روستایی طرح ویژه در سال 1400 نیز به مانند طرح مسکن ‌محرومان 2 هزار واحد بوده که برای هر واحد یک میلیارد ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی، میزان تسهیلات ابلاغی در اجرای طرح مسکن‌ویژه محرومان تاکنون را 2 هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون سهمیه بانک تجارت به‌صورت کامل، سهمیه بانک صادرات 30 درصد انجام شده است و رایزنی برای اخذ سهمیه سایر بانک‌ها نیز در حال انجام است.

شناسه خبر 42951