شناسه خبر:42988
1400/4/15 09:28:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان از اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری آموزش‌وپرورش خبر داد.

حمیدرضا ناهیدی‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون‌های مساجد با وجود شیوع ویروس کرونا و پیش‌بینی خوبی که از سال 97 برای حضور در فضای مجازی طراحی شده بود، توانستند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه هرسال با شروع تابستان غنی‌سازی اوقات فراغت از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه چهار نهاد اصلی دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه نقش ویژه‌ای در تربیت افراد ایفا می‌کنند، ستاد کانون‌های مساجد طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش‌‌وپرورش درحال اجرا است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان ادامه داد: پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری به مساجد، شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و ایجاد نشاط و ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی از اهداف این طرح است.

وی با بیان آنکه 9 مدرسه این طرح را به‌‌صورت ویژه پیگیری می‌کنند، گفت: این طرح از 10 تیرماه آغاز شده و تا 31 شهریورماه ادامه دارد و این کانون‌ها می‌توانند عناوین فعالیت خود را در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد ثبت کنند.

ناهیدی‌فرد با بیان آنکه این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج و شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل انس با قرآن، نهج‌البلاغه‌خوانی و انس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان از دیگر برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1455 نیز گفت: این طرح به‌مناسبت یک‌هزار و 455 سال نزول قرآن با شعار «قرآن، امید و زندگی» در دو بخش جشنواره و مسابقه پیامکی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان یادآور شد: این طرح به‌‌صورت حضوری و مجازی از پنجم تیرماه تا 12 شهریورماه 1400 به مدت 10 هفته عملیاتی خواهد شد.

وی درخصوص بخش جشنواره طرح یک‌هزار و 455 خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان‌نویسی، گرافیک و محصولات چندرسانه‌ای از بخش‌هایی است که در این جشنواره‌ گنجانده شده که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه اطلاع‌رسانی بچه‌های مسجد ارسال کنند.

شناسه خبر 42988