شناسه خبر:42995
1400/4/15 09:44:18

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهار گفت: با هدف پیشگیری از قاچاق دام و تأمین امنیت غذایی، میدان عرضه دام شهرستان بهار سامان‌دهی می‌شود.

احسان فرجی در گفت‌وگو با واحد اطلاع‌رسانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: از آنجا که در ماه‌های اخیر موضوع خروج و قاچاق معکوس دام به خارج از کشور توسط سودجویان و همچنین فقدان رعایت ضابطه‌های بهداشتی توسط عرضه‌کنندگان در میدان عرضه دام به یک مشکل جدی تبدیل شده بود، بنابراین توسط این دادستانی دستورات مقتضی به ضابطین محترم و ادارات مسئول جهت سامان‌دهی میدان عرضه دام صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سطح عرضه دام باید اقدامات تأمینی بهداشتی در جهت عرضه مناسب دام سالم صورت پذیرد، اضافه کرد: با عنایت به ابلاغ شیوه‌نامه مربوطه به پلاک‌کوبی دام‌های سنگین و سبک به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، ضابطین محترم قضائی و دستگاه‌های امنیتی باید نسبت به شناسایی مجرمین حوزه قاچاق دام اقدام کنند و همچنین دستگاه‌های مسئول نسبت به پلاک‌کوبی دام‌ها باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرجی تأکید کرد: درصورت سهل‌ا‌نگاری و تسامح هریک از دستگاه‌های مسئول برابر «دستورالعمل مقابله با ترک فعل مدیران و کارکنان ابلاغی ریاست معزز قوه قضائیه» برخورد قضائی با آنان صورت خواهد گرفت.

شناسه خبر 42995