شناسه خبر:43001
1400/4/15 09:55:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول انگور این شهرستان در پایان فصل برداشت طی سال جاری به بیش از 17 هزار و 118 تُن برسد.

ابراهیم دارایی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: میانگین برداشت انگور در شهرستان کرمانشاه به‌ازای هر هکتار 18 تُن است.

وی تولید سال گذشته انگور کشمشی، یاقوتی، فخری، بی‌دانه سفید و قرمز در شهرستان کرمانشاه را 13 هزار و 198 تُن اعلام و همچنین پیش‌بینی کرد تولید این محصول در سال‌جاری به بیش از 17 هزار و 118 تُن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به آنکه این شهرستان با دارا بودن 951 هکتار باغات انگور دیم و آبی مهم‌ترین نقش را در تولید محصول انگور در شهرستان کرمانشاه دارا است، افزود: کل سطح زیر کشت باغات شهرستان چهار هزار و 444 هکتار است که از این میزان سه هزار و 337 هکتار باغات آبی، 576 هکتار باغات دیم، 540 هکتار گیاه دارویی، 6 هکتار نهالستان و سه هزار و 879 هکتار باغات بارور آبی و دیم را تشکیل می‌دهند.

وی ابراز کرد: این مدیریت اقدامات مطلوبی جهت بالا بردن راندمان تولید در باغات شهرستان انجام داده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث استخرهای ذخیره آب، بالا بردن راندمان آب مصرفی با اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و اصلاح سیستم‌های آبیاری سنتی و مدیریت صحیح آبیاری باغات، بازدیدهای مکرر کارشناسان باغبانی این مدیریت از باغات قدیمی و تازه احداث شده در مناطق مختلف سطح شهرستان و ارائه توصیه‌ها و راه‌کارهای فنی لازم اشاره کرد.

دارایی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول انگور در پایان فصل برداشت طی سال جاری به بالغ‌بر 17 هزار و 118 تُن برسد که از این میزان مقادیر زیادی به مصرف داخلی و همچنین به مصرف شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار می‌رسد و مقادیری نیز فرآوری خواهد شد.

 

شناسه خبر 43001