شناسه خبر:43003
1400/4/15 09:58:34
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی در سفر به کردستان:

غرب کشور در دولت دوازدهم به کریدور گردشگری تبدیل شد

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشحال هستم که منطقه غرب کشور در دولت دوازدهم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و با اجرای پروژه‌های مختلف موجب شده این مسیر تبدیل به یک کریدور گردشگری تبدیل شود.

علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاح مجتمع تفریحی، اقامتی و گردشگری سپهر تابناک غرب دیواندره اظهار کرد: کردستان منطقه بکر با مردمان بی‌نظیر و سرشار از جاذبه‌های گردشگری است.وی خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که منطقه غرب کشور در دولت دوازدهم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و با اجرای پروژه‌های مختلف موجب شده این مسیر تبدیل به یک کریدور گردشگری تبدیل شود.

مونسان افزود: امکانات خوب، محل‌های اقامتی و پروژه‌های گردشگری خوبی در این مدت در این منطقه اجرا شده است و با معرفی و تبلیغات مناسبی که صورت گرفت امروز کردستان به عنوان یکی از مناطق گردشگری در کشور مطرح و مورد توجه است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر 78 پروژه در حوزه گردشگری در استان کردستان در دست اجرا است که برای این تعداد پروژه بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: با اجرای این تعداد پروژه 2 هزار و 500 تخت به مجموعه 4 هزار تخت اقامتی استان کردستان اضافه می‌شود.

وی افزود: دو پروژه مهم هتل 5 ستاره و یک پروژه هتل چهار ستاره هم در استان کردستان در حال اجرا است و این نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها و فضاهای لازم برای گردشگران در سطح بالایی در استان فراهم می‌شود.

مونسان با بیان اینکه یک ظرفیت خوب بوم‌گردی در کردستان وجود دارد که البته در این راستا نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است، گفت: کردستان به واسطه زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد می‌تواند به قطب بوم‌گردی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بوم‌گردی‌ باید در کردستان رونق پیدا کند تا موجب جذب گردشگران و در نتیجه رونق اقتصادی در این استان شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد مجتمع تفریحی و گردشگری سپهرتابناک غرب دیواندره هم گفت: برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته که امیدواریم موجب رونق گردشگری در دیواندره و در کل استان شود.

وی تصریح کرد: هرجا که صحبت از شهرهای پیشرفته در داخل و خارج از کشور می‌شود، حتما آن منطقه منطقه‌ای است که گردشگرپذیر است.

مونسان با بیان اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ و پیشرفته به خاطر صنعت شناخته نشده و موضوع و مولفه اصلی در کسب این عنوان رونق گردشگری بوده است، گفت: هرجایی که شهری در داخل و خارج کشور به عنوان شهر پیشرفته مطرح است حتما گردشگران در آن آمد و شد و حضور دارند.

شناسه خبر 43003