شناسه خبر:43059
1400/4/16 10:11:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تزریق واکسن ایران‌برکت با داوطلبی 10 عضو هیئت‌علمی این دانشگاه در استان آغاز شد.

مریم کوشکی روز سه‌شنبه افزود: بیش از دو هزار دوز واکسن ایران‌برکت وارد استان شده است و نخستین تزریق آن با داوطلب شدن 10 عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که تحقیق و پژوهش‌های مرتبط این واکسن را انجام می‌دهند، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن برکت برای افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند درحال انجام است، ادامه داد: پایان هفته جاری نیز محموله جدید واکسن برکت وارد استان می‌شود، اما تاکنون میزان آن و دستورالعملی برای انتخاب گروه‌های هدف ابلاغ نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: همچنین اول تیرماه نیز تزریق جدیدترین محموله واکسن کرونا به تعداد 19 هزار و 194 دوز در استان آغاز شده است و این روند ادامه دارد که این واکسن از نوع سینوفارم بوده و با اولویت تکمیل مرحله نخست واکسیناسیون افراد واجد شرایط درحال تزریق است.

کوشکی اظهار کرد: تا پیش از این 109 هزار و 400 دوز واکسن کرونا وارد استان و 101 هزار و 478 دوز آن تزریق شده بود و پیش‌بینی می‌شود با تولید انبوه واکسن ایرانی، روند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون 85 هزار و 410 دوز اول و 16 هزار و 68 دوز دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است و محموله جدید برای تکمیل دوز اول واکسیناسیون تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون 89 درصد جمعیت بالای 80 سال، 67 درصد افراد 75 تا 79 سال و 56 درصد جمعیت 70 تا 74 سال لرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و مابقی نیز به دلایلی ازجمله عدم تمایل افراد، واکسینه نشده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیح داد: اولویت واکسیناسیون افراد براساس دسته‌بندی سنی و بیماری‌های خاص و سخت‌علاج بر مبنای ثبت‌نامی‌های سامانه سیب و یا مراجعه افراد بوده است.

کوشکی گفت: درحال حاضر سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت‌نام گروه‌های هدف فعال است که بر این اساس چند روز پس از ثبت‌نام، پیامک تاریخ و مکان دریافت واکسن برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد که مدت‌زمان ارسال پیامک نیز بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد.

طی شبانه‌روز گذشته 288 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به 122 هزار و 845 نفر افزایش یافت، همچنین یک بیمار کوید 19 طی شبانه‌روز گذشته در استان جان باخت و تعداد قربانیان ویروس کرونا به یک‌هزار و 930 نفر رسید.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم‌اکنون شهرستان‌های رومشکان و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بروجرد، دورود، الیگودرز و سلسله، دلفان، ازنا و کوهدشت در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان‌های پلدختر و خرم‌آباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

شناسه خبر 43059