شناسه خبر:43117
1400/4/17 09:47:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: 868 واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری است.

احسان صلاحی در جمع اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از وضعیت صنعت استان، اظهار کرد: استان کرمانشاه درحال حاضر 868 واحد دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری اسمی 6 هزار و 158 میلیارد تومان و اشتغال اسمی 30 هزار و 244 نفر را دارا است.

وی اشاره‌ای به جایگاه صنعتی استان در سطح کشور داشت و افزود: ازلحاظ تعداد واحدهای صنعتی 1.3 درصد سهم کشور و جایگاه 25 را داریم؛ ازلحاظ سرمایه‌گذاری با 1.2 درصد رتبه 24 و ازلحاظ اشتغال 1.2 درصد و رتبه 19 را در سطح کشور داریم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: این رتبه‌ها بیانگر آن است که جایگاه صنعتی استان با توجه به شرایط و پتانسیل‌های آن مناسب نیست و باید به شرایط مناسبی در وضعیت صنعت برسیم؛ بر همین اساس پیگیری‌هایی در این زمینه داریم که مهم‌ترین آن جذب سرمایه‌گذاری صنعتی در استان است که با تمام قوا از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به محصولات استراتژیکی تولیدی استان، گفت: درحال حاضر در زمینه محصولات پتروشیمی سه واحد فعال داریم که با تولید یک میلیون تُنی، 1.7 درصد از سهم کشور را تأمین می‌کنیم، البته دو طرح دیگر در دست اجرا است که با نهایی شدن آن‌ها به‌عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور مطرح خواهیم شد.

صلاحی با اشاره به سهم دو درصدی استان در زمینه تولید محصولات فولادی کشور، ابراز کرد: شرکت ایران‌خودرو استان درحال حاضر با تولید 30 هزار دستگاه، سهم 2.5 درصد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: دو واحد بزرگ سیمان را داریم که با تولید 3.6 میلیون تُن، 4.5 درصد از سهم کشور را دارا است.

این مقام مسئول اشاره‌ای به فعالیت خوب واحدهایی در زمینه کاشی و سرامیک داشت که با تولید 524 میلیون متر مربع، پنج درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدکننده روغن نباتی در استان کرمانشاه قرار دارد که هشت درصد سهم کشور را با ظرفیت 300 هزار تُن به خود اختصاص داده است.

صلاحی ادامه داد: بزرگ‌ترین واحد رب گوجه فرنگی در کشور در استان کرمانشاه مستقر است که با تولید 60 هزار تُن رب گوجه، 4.6 درصد سهم کشور را دارد که علاوه‌بر این واحدها، فرآوردهای لبنی و آراد هم در بخش صنعت استان تولید می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که در راستای اولویت‌های استان ازجمله در زمینه قیر طبیعی، کانی‌ها و سنگ‌های تزئینی سرمایه‌گذاری کنند، از حمایت‌هایی همچون زمین قسطی، تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

شناسه خبر 43117