شناسه خبر:43118
1400/4/17 09:51:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پروژه تقاطع زیرگذر فیروزآباد به ایستگاه پایانی رسید.

وحید کرم‌الهی دراین‌باره اظهار کرد: در مهرماه سال 93 کلنگ عملیات اجرای طرح تقاطع غیر همسطح در سه‌راهی فیروزآباد- الشتر، خرم‌آباد- فیروزآباد و فیروزآباد- نورآباد به زمین زده شد.

وی اضافه کرد: طول این زیرگذر یک‌هزار و 200 متر بوده که دارای دو لاین کُندرو و دو دستگاه پُل دوربرگردان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای این پروژه 445 شمع بتنی به طول شش، هشت، 12، 14 و 23 متر به‌کار رفته است.

کرم‌الهی عنوان کرد: در پروژه تقاطع غیر همسطح فیروزآباد 170 هزار متر مکعب خاک‌برداری و یک‌هزار و 200 متر آسفالت انجام شده است.

وی بیان کرد: در این پروژه دو هزار و 400 متر دیوار حائل در دو طرف آن ایجاد شده که با بهره‌‌برداری از آن بیش از 28 هزار وسیله نقلیه در روز می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: احداث این پروژه به‌منظور ارتقای ایمنی تردد در محل تقاطع محور خرم‌آباد به نورآباد و محور فیروزآباد به الشتر بوده که درحال حاضر به ایستگاه پایانی رسیده است.

کرم‌الهی با اشاره به هزینه صرف‌شده برای اجرای این پروژه، گفت: به‌منظور احداث تقاطع غیر همسطح فیروزآباد بالغ‌بر 370 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خط‌کشی و نصب علائم ایمنی این پروژه هفته آینده انجام می‌شود، یادآور شد: پس از انجام خط‌کشی و نصب علائم ایمنی، این پروژه طی مراسمی با حضور مقامات رسمی کشور افتتاح خواهد شد و زیر بار ترافیک می‌رود.

شناسه خبر 43118