شناسه خبر:43160
1400/4/19 08:29:53
به‌منظور آشنایی با روند تولید برق صورت گرفت؛

بازدید مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان از نیروگاه شهیدمفتح

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان به همراه معاونین و مدیران این اداره کل صبح چهارشنبه 16 تیرماه با حضور در نیروگاه شهیدمفتح، با عبدالمجید دیناروند مدیرعامل نیروگاه دیدار و سپس از روند تولید برق در این مجموعه بازدید کردند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، دیناروند در ابتدای این دیدار ضمن معرفی نیروگاه شهیدمفتح و چگونگی تولید برق در آن، گفت: این نیروگاه هم‌اکنون با ظرفیت کامل و به میزان یک‌هزار مگاوات انرژی تولید می‌کند و یکی از نیروگاه‌های پایدار کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با بیان اینکه تولید یک نیروگاه مختص یک استان نیست، افزود: شبکه برق کشور همانند دریاچه‌ای است که تمامی نیروگاه‌ها موظف‌اند رودخانه برق تولیدی خود را به این دریاچه تزریق کنند تا تمامی مشترکین در سراسر کشور بتوانند از ذخیره این دریاچه بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به کسب عنوان برتر آمادگی تولید در بین نیروگاه‌های حرارتی کشور توسط نیروگاه شهیدمفتح و دریافت لوح تقدیر از وزیر نیرو، اظهار کرد: موفقیت‌های نیروگاه ثمره تلاش، خودباوری و اعتماد به نفس کارکنان جوان این مجموعه است.

وی گفت: نیروگاه شهیدمفتح از ابتدای راه‌اندازی تاکنون تنها دو درصد از منابع آب‌های زیرزمینی را برداشت کرده است که با انتقال پساب همدان به نیروگاه در سال 94 نیاز این نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی کاملاً برطرف شده است و درحال حاضر از دو حلقه چاه برای شرب استفاده می‌شود.

معاونین، مدیران و خبرنگاران صداوسیمای مرکز همدان در ادامه این دیدار به بیان نقطه‌نظرات و سؤالات خود پرداختند که مدیرعامل نیروگاه به آن‌ها پاسخ گفت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان و همراهان وی در پایان این دیدار ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه، از محل ورودی پساب تصفیه‌شده شهر همدان به نیروگاه، برج خنک‌کن واحد یک و اتاق فرمان و تأسیسات نیروگاه دیدن کردند.

شناسه خبر 43160