شناسه خبر:43219
1400/4/20 09:19:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دادگستری اسدآباد از آزادی 25 زندانی جرائم غیر عمد و مالی در این شهرستان خبر داد.

علی رئیس‌میرزایی گفت: سال گذشته با حمایت و کمک خیران نیک‌اندیش 25 زندانی اسدآبادی که به‌دلیل مشکلات مالی حبس بودند، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی همچنین از منجر به سازش شدن چند پرونده قتل خبر داد و افزود: با کمک قاضی اجرای احکام و رضایت طرفین، پنج پرونده قتل در اسدآباد به صلح و سازش منجر شده است.

این مقام مسئول نهادینه شدن آموزه‌های دینی را یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از جرم دانست و گفت: پیشگیری از جرم و گناه یکی از موضوعات اساسی در حیات بشری بوده که همواره به شیوه‌های مختلفی اعمال شده است. اما یکی از عوامل مؤثر و کارآمد در رابطه با پیشگیری از جرم، نقش و تأثیر آموزه‌های دینی بر افراد بوده، به همین خاطر به عقیده بسیاری از کارشناسان علوم اجتماعی، آموزه‌های دینی می‌تواند در عدم وقوع جرم در جامعه بسیار مؤثر باشد.

رئیس‌میرزایی ابراز کرد: ازجمله اولویت‌های دادگستری اسدآباد، توجه ویژه به حقوق و کرامت مردم، پاسخگویی و پیشگیری از اطاله دادرسی است که همه‌روزه با ملاقات‌هایی که در دادگستری و دادستانی شهرستان انجام می‌گیرد، سعی می‌کنیم انتظارات مراجعه‌کنندگان را برآورده کنیم.

وی کاهش جمعیت زندانی و به‌کارگیری ظرفیت‌های نهادهای پذیرنده به‌منظور تربیت مجرم را ازجمله سیاست‌های قوه‌ قضائیه عنوان کرد و گفت: با این روش خیلی از مشکلات خانواده‌های زندانی مرتفع می‌شود.

رئیس دادگستری اسدآباد یکی از سیاست‌های تحولی قوه قضائیه را کاهش جمعیت کیفری دانست و افزود: با اجرای این مهم، جمعیت کیفری زندانیان به حداقل می‌رسد و در حد نهایت امکان مجازات‌ جایگزین باعث شده است که حکم حبس کمتر صادر شود.

رئیس‌میرزایی همچنین به حضور کامل کارکنان دادگستری اسدآباد در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود نیرو و حجم بالای مراجعات، تصمیم بر آن شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خدمات قضائی بدون وقفه به مراجعین ارائه شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به صحت و سلامت انتخابات در شهرستان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در این دوره، انتخابات اسدآباد بدون چالش و با امنیت کامل برگزار شد که در اینجا لازم است ابتدا از مردم ولایتمدار دیار سیدجمال‌الدین و بعد فرماندار، دادستانی، فرماندهی سپاه ناحیه، فرمانده انتظامی شهرستان، هیئت‌های اجرایی و نظارت و کلیه عواملی که در برگزاری این مهم زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر کنم.

شناسه خبر 43219