شناسه خبر:43266
1400/4/21 09:20:16

سپهرغرب، گروه خبر: زهرا طالبی- شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با موضوع غدیر و نماز جمعه در سالن اجتماعات فرمانداری بهار برگزار و در آن هدف از تشکیل ستاد غدیر، ترویج فرهنگ علوی عنوان شد.

در این جلسه امام‌جمعه بهار دفاع از حریم ولایت را وظیفه همگانی دانست و گفت: ستاد غدیر با هدف ترویج فرهنگ علوی در بین مردم تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده اضافه کرد: برنامه‌های عید غدیر در سال جاری پُررنگ‌تر از گذشته و با محوریت جوانان در راستای تبیین فرهنگی غدیر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر و اطعام غدیر، نصب پرچم سردر منازل و مغازه‌ها، انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام ارزنده اظهار کرد: امروزه احیای غدیر متفاوت‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و در فضای مجازی نیز باید به تبلیغ غدیر بپردازیم و با پیام‌های کوتاه و جوان‌پسند و با روایت و صحبت کوتاه، به دنبال احیای غدیر باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم نسبت به نظام اسلامی دلخوش باشند غدیر نیز احیا خواهد شد، تصریح کرد: در جایی که وضعیت نامطلوب اقتصادی اعتقادات جوانان را زیر سؤال برده است، احیای غدیر، احیای اعتقادات اصلی و اصول دین بوده و حفظ اعتقادات مردم با رفت‌وآمدهای عاطفی و دلجویی از آنان شکل می‌گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: احیای نماز جمعه یکی از مسائلی است که باعث ادامه حیات انقلاب و ادامه راه شهدا خواهد شد و خطبه‌های نماز جمعه بلندگوی خواسته‌های مردم و اعتقادات آنان است و باعث حرکت در مملکت اسلامی خواهد شد و اقامه نماز جمعه منوط به احیای مساجد و هیئت‌های مذهبی است.

امام‌جمعه بهار تصریح کرد: وظیفه مسئولین در مملکت اسلامی احیای شعائر نظام اسلامی است، اما متأسفانه برخی با نماز جمعه غریبه‌اند و در آن شرکت نمی‌کنند، درحالی که در دولت و حکومت اسلامی بر جایگاه مسئولیتی تکیه زده‌اند!

شناسه خبر 43266