شناسه خبر:43284
1400/4/21 09:58:12

سپهرغرب، گروه خبر: روستای نسل از توابع دهستان رزاب بخش مرکزی در 9 کیلومتری جنوب شرق شهر سروآباد با چشم‌انداز زیبا در پای کوه واقع شده است.

شهرستان سروآباد از معدود شهرستان‌های استان کردستان است که بیش از 90 درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند، روستاهایی زیبا و با ظرفیت‌های گردشگری که هر سال میزبان مسافران و مهمانانی از داخل و خارج کشور است.

روستای نسل از توابع دهستان رزاب بخش مرکزی در 9 کیلومتری جنوب شرق شهر سروآباد با چشم‌انداز زیبا در پای کوه واقع شده که براساس قبور و آثار تاریخی به‌جا مانده بیش از 500 سال قدمت دارد.

از سروآباد تا روستای نسل به طول 12 کیلومتر آسفالت بوده اما سال‌هاست چندکیلومتری از جاده‌این روستا خاکی بوده اما قرار است به‌زودی با همکاری بنیاد علوی آسفالت شود تا مردم طعم زندگی را بیشتر بچشند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستای نسل از آسفالت جاده‌این روستا در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: مقدمات آسفالت مسیر روستای نسل به طول دو کیلومتر با همکاری بنیاد علوی آغاز شده است.

شیوا قاسمی‌پور، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک این مهم اتفاق خواهد افتاد و مردم از راه ایمن و مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت آسفالت راه‌های روستایی تصریح کرد: متأسفانه راه‌های روستایی از آسفالت مناسبی برخوردار نیستند که جاده روستای نسل شهرستان سروآباد در همین راستا و با همکاری بنیاد علوی به‌زودی آسفالت می‌شود.

گفتنی است؛ شهرستان سروآباد با جمعیت بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود شده و روستای نسل نیز براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 شامل 190 خانوار با 612 نفر جمعیت است.

شناسه خبر 43284