شناسه خبر:43346
1400/4/22 10:23:34

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی دارای افت تحصیلی در تابستان جاری اجرا می‌شود.

صدیقه عبداللهی روز دوشنبه اظهار کرد: این طرح برای دانش‌آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی اجرا می‌شود.

وی افزود: در همین راستا کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی در استان با هدف مداخله آموزشی و جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی به منظور تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی این دانش‌آموزان تشکیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: کمیته‌های متناظر در سطح شهرستانها و مناطق و همچنین مدارس با حضور اعضای شورای مدرسه تشکیل و برنامه‌های ابلاغی، اجرایی می‌شود.

وی بازه زمانی اجرای طرح را از 19 تیر تا سوم شهریور جاری به میزان 2 جلسه آموزشی در هفته اعلام کرد و گفت: این طرح در تمام مدارس ابتدایی برای دانش‌آموزان دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول لازم الاجرا است.

عبداللهی به مخاطبان طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی و ریاضی و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی، ریاضی و علوم تجربی مشمول این طرح هستند.

وی یادآور شد: شهرستانها و مناطق می‌توانند بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی از پتانسیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز در اجرای طرح استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد، با اجرای اقدامات و فعالیت‌های اثر بخش توسط دست اندرکاران امر، شرایط بهبود، ارتقاء و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بیش از پیش فراهم شود.

 

شناسه خبر 43346