شناسه خبر:43448
1400/4/26 08:31:09

سپهرغرب، گروه اجتماعی: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم با وجود مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری و شرایط کرونایی پای صندوق‌های رای حضور یافتن گفت: مردم تکلیف خود را ادا کرده‌اند، حالا نوبت مسئولان است به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد: مردم با مشارکت در این رویداد سیاسی ضمن صیانت از انقلاب اسلامی، پاسخ محکمی به زیاده‌گویی دشمن دادند.

وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از رویداداهای بزرگ و اثرگذار در 40 سال گذشته بود تصریح کرد: 250 مرکز تبلیغی علیه این انتخابات و حضور مردم در آن برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کردند اما راه به جایی نبردند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه مردم با وجود مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری و شرایط کرونایی پای صندوق‌های رای حضور یافتند گفت: مردم تکلیف خود را ادا کرده‌اند، حالا نوبت مسئولان است به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت نهادهای نظارتی و ممانعت از حضور متخلفان و مفسدان در منصب‌ها و مسئولیت‌ها به ویژه در مراکز حساس گفت: این اقدام باید بدون هیچ اغماضی صورت گیرد.

آیت الله موسوی اصفهانی به سالروز بمباران نماز جمعه همدان توسط نیروهای بعثی در روز 25 تیرماه سال 61 و شهادت یکصد نمازگزار اشاره کرد و گفت: مردم ما آنقدر پایمردی و استقامت داشتند که با وجود بمباران، نماز جمعه را رها نکردند و بعد از جمع‌آوری پیکر مطهر شهدا، نماز را به اقامت آیت‌الله نوری ادا کردند.

وی در ادامه اشاره‌ای به سالروز تاسیس شورای نگهبان کرد و گفت: شورای نگهبان اسلامیت نظام را تضمین می‌کند زیرا پیش از تصویب هر قانونی، باید آن موضوع به تایید فقهای شورای نگهبان برسد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه هجمه بسیاری از سوی دشمن به شورای نگهبان می‌شود که باید نسبت به این مسئله هوشیار بود تصریح کرد: از آن جا که شورای نگهبان جلوی بسیاری از مسائل غیر اسلامی را می‌گیرد، دشمن نیز به هر بهانه‌ای دنبال زیر سوال بردن این نهاد انقلابی است.

وی در پایان با اشاره به مشکل خاموشی برق تصریح کرد: همه ما موظف به صرفه‌جویی هستیم زیرا گاهی قطع برق ممکن است باعث بروز مشکلات بزرگی شود که باید جلوی بروز آن گرفته شود

شناسه خبر 43448