شناسه خبر:43455
1400/4/26 08:44:48

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پرونده بازسازی خرابی‌های سیل فروردین سال 1398 در لرستان تا اوایل سال آینده بسته می‌شود.

داریوش امانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پل بابازید (شهید سلیمانی) پلدختر اظهار کرد: بازسازی بخشی از پروژه‌های سیل سال 98 در لرستان درحال اجرا و بخشی از آن مربوط به پل‌ها و ابنیه‌ها است که برای بخش باقی مانده منتظر دریافت اعتبارات هستیم.

وی افزود: در این راستا وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام داده و اقدامات خوبی صورت گرفته که تامین اعتبار و مقرر شده تا اوایل سال 1401 پرونده این پروژه‌ها بسته ‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ پنج هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها در حوزه راهداری است که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی و مابقی شامل بهسازی روکش آسفالت، پل‌، ابنیه‌ها و عمده آن مربوط به جاده‌ها و محورهای تخریب شده از سیل سال 98 است.

امانی به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: نوسازی این ناوگان در سه نقطه کشور آغاز شده و براساس ماده 12 قانون حمایت از تولید، پنج هزار دستگاه وسیله نقلیه در کشور نوسازی شده است.

امانی یادآور شد: همچنین ابتدا براساس بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی بنا بود ناوگان زیر سه سال کارکرده با برندهای (نام تجاری) معتبر وارد کشور شوند که در این زمینه حدودسه هزار و 642 دستگاه ثبت سفارش و از این تعداد حدود 500 دستگاه آماده شماره گذاری شده است.

شناسه خبر 43455