شناسه خبر:43506
1400/4/27 11:00:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون نزدیک به 380 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط مراکز مجاز خریداری شده است.

سیدافشین صفوی روز گذشته درخصوص خرید و برداشت گندم و کلزا در استان اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 380 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط مراکز مجاز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 425 میلیارد تومان وجه این محصول به کشاورزان استان پرداخت شده است، گفت: گندم‌کارانی که تا تاریخ 20 تیرماه امسال گندم را به مراکز مجاز تحویل دادند، پول آن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در توضیح دلیل عدم پرداخت مطالبه برخی گندم‌کاران افزود: کشاورزانی که به بانک کشاورزی بدهکار هستند، از بیم اینکه ممکن است بانک این پول را به‌جای بدهی قبلی آن‌ها برداشت کند، شماره حساب دیگری را معرفی کرده‌اند که همین امر سبب شده پول آن‌ها پرداخت نشود.

وی ادامه داد: براساس تفاهمات به‌عمل‌آمده با بانک کشاورزی، پول گندم هیچ کشاورزی از حساب وی بابت بدهکاری برداشت نمی‌شود؛ بنابراین کشاورزانی که شماره حساب دیگری را به غیر از شماره حساب خود معرفی کرده‌اند، سریعاً به مراکز جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه کنند و از طریق کارشناسان پهنه شماره حساب خود را اصلاح کنند تا پول آن‌ها واریز شود.

صفوی درخصوص کلزا خاطرنشان کرد: تا این لحظه چهار هزار و 122 تُن کلزا به‌صورت توافقی و تضمینی از طریق شرکت کشت و صنعت ماهیدشت و همچنین غله و بازرگانی خریداری شده و کشاورزانی که تا 23 تیرماه سال 1400 کلزای خود را تحویل داده‌اند، صددرصد مطالبه خود را دریافت کرده‌اند.

شناسه خبر 43506