شناسه خبر:43508
1400/4/27 11:05:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: هم‌زمان با عید سعید قربان، افراد سودجو و کلاهبردار از فرصت پیش‌آمده برای اهداف سودجویانه خود استفاده می‌کنند.

علی عباسی‌کسانی روز گذشته اظهار کرد: به‌تازگی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک جعلی یا در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی، نیات مجرمانه خود را عملی می‌کنند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری به‌راحتی با بهره‌گیری از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد، با سوءاستفاده از نام عید قربان در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و سوء استفاده از نام و اعتبار افراد مشهور و شناخته‌شده با تهیه کلیپ‌های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم‌بضاعت، مدعی دریافت وجوه نذورات به‌منظور کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند می‌شوند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی، عمدتاً با هدف سودجویی صورت می‌پذیرد و یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتماً به آدرس سایت و درگاه مورد استفاده توجه کنند.

 

شناسه خبر 43508