شناسه خبر:43513
1400/4/27 11:17:33

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه روند طولانی گرفتن پروانه مانع پیشرفت مسکن ملی شده است، گفت: در این زمینه شهرداری و نظام مهندسی دخیل هستند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی پیش از ظهر روز گذشته در شورای مسکن شهرستان همدان با تأکید بر اینکه تأمین مسکن یکی از نیازهای ضروری است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: روند طولانی گرفتن پروانه که هم شهرداری و هم سازمان نظام مهندسی در آن دخیل هستند، مانع پیشرفت پروژه‌ها بوده که باید حل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نهادهای ذی‌ربط این موضوع را تسهیل کنند، افزود: صرف زمان هشت تا 9 ماهه برای دریافت یک پروانه، اصلاً معنایی ندارد و زیبنده نظام اداری ما نیست و باید این مشکل حتماً حل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه پروژه‌های معطل‌مانده در سطح استان باید تکمیل شوند، گفت: طی بازدیدی که از شهرستان فامنین داشتم، با مشکل پروژه‌های نیمه‌کاره روبه‌رو بودم که تعیین تکلیف آن‌ها باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در همدان چهار هزار و 200 نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌ و وجوه اولیه را واریز کرده‌اند، اظهار کرد: باید مسکن این افراد زودتر تکمیل و تحویل شود.

فرماندار شهرستان همدان نیز با بیان اینکه درخصوص مسائل و مشکلات مسکن ملی در شهرستان لازم بود بررسی لازم صورت گیرد، افزود: استنباط ما این است که در شهرستان همدان باید فراتر از این در مسکن ملی کار شود.

محدعلی محمدی با بیان اینکه مسکن ملی در سه بخش اجرایی می‌‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از کار توسط بنیاد مسکن، بخشی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قسمتی نیز از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود که روند کار در بنیاد مسکن از سایر بخش‌ها بهتر است‌.

وی با تأکید بر اینکه دنبال حل مشکلات هستیم و باید تسهیل‌گری شود، یادآور شد: در این صورت متقاضیانی که پول واریز کردند، زودتر می‌توانند پیشرفت کار را ببینند.

شناسه خبر 43513