شناسه خبر:43552
1400/4/28 09:45:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از تشکیل 876 پرونده تخلف صنفی در سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال تاکنون 31 هزار و 605 مورد بازرسی در استان انجام‌ شده است اظهار کرد: تاکنون 876 پرونده در این زمینه تشکیل شده و تعداد 992 مورد تقلب احراز شده است.

وی نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی و ضروری مردم را جزو برنامه‌های اولویت‌دار صنعت و معدن دانست و افزود: کالاهایی مانند روغن، برنج، قند، شکر، تخم‌مرغ، نان، میوه و تره‌بار، موادشوینده و پوشاک جزو کالاهای ضروری و اولویت‌دار مردم است.

  کشف 38 میلیارد و 71 میلیون ریال تخلف در بازار

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اذعان کرد: در این مدت با همکاری مشترک سازمان صمت، نیروی انتظامی، فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی تعداد 466 مورد گشت مشترک در سطح بازار انجام شده که این بازرسی‌ها منجر به کشف و شناسایی 38 میلیارد و 71 میلیون ریال تخلف در بازار شده است.

سردارزاده یادآور شد: نتیجه این گشت مشترک منجر به احراز 90 مورد تخلف و تشکیل 88 فقره پرونده شده است.

وی تعداد شکایات مردمی در این ایام را 203 مورد ذکر کرد و افزود: ارزش شکایات مردمی سه میلیارد ریال بوده که طی فقره پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت استان کردستان اضافه کرد: در این مدت تاکنون 498 بازرسی مستقل و 62 مورد بازرسی به صورت گشت مشترک از انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام شده که منجر به شناسایی 43 فقره پرونده تخلف شده است.

سردارزاده ارزش پرونده‌های تخلف تحت عنوان احتکار، اختفا و عرضه خارج از شبکه را 214 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این پرونده‌ها جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

گران‌فروشی،کم‌فروشی و عدم درج قیمت از مهم‌ترین تخلفات در سطح بازار است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تلفن 124 تماس بگیرند.

شناسه خبر 43552