شناسه خبر:43636
1400/5/2 12:30:08

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان کرمانشاه قطعی آب برخی از محلات کلانشهر کرمانشاه را یکی از مشکلات حال حاضر مردم دانست و گفت: برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه روزانه نزدیک به هزار لیتر در ثانیه کمبود داریم.

«فضل الله نجبر» روز سه‌شنبه با اشاره به بازدید استاندار از تصفیه خانه آب شهر کرمانشاه و خطوط انتقال آب شرب شهر، افزود: از نزدیک در جریان مشکلات آب شرب شهروندان هستیم، به همین خاطر در استانداری جلسات ویژه‌ای برای حل مشکل قطعی آب تشکیل شده است.

وی به تصمیمات اخذ شده در جلسات استانی و شهرستانی در راستای حل مشکل آب شرب شهر کرمانشاه توضیح داد: مقرر شده شرکت آب منطقه‌ای در روزهای آینده عملیات اجرایی تصفیه خانه شهر کرمانشاه را به اتمام برساند و هزار لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان به تصفیه خانه و پس از طی مراحل تصفیه آب به شبکه آب شرب وارد شود.

فرماندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با راه اندازی تصفیه خانه شهر کرمانشاه و همچنین پایان کار انتقال آب از سد گاوشان مشکل قطعی آب شرب شهر تا حدودی مرتفع شود.

بخشی از مشکل قطعی آب کرمانشاه به خاطر مسائل اجتماعی است

رنجبر در ادامه بخشی از مشکلات آب شهر کرمانشاه را ناشی از مشکلات اجتماعی دانست و گفت: در مسیر انتقال آب سد گاوشان به شهر کرمانشاه، باغداران و کسانی که در این مسیر تفریحگاه و ویلا ساخته‌اند، خطوط لوله آب را برای آبیاری باغات خود شکسته‌اند و روزانه 100 لیتر بر ثانیه آب از این خطوط را می‌برند، در حالی‌که این آب مورد نیاز مردم است و این کار نه انسانی، نه اخلاقی و نه قانونی است و با تمام جدیت پیگیر آنها هستیم و آنان را به دادستان معرفی می‌کنیم.

او با بیان اینکه دادستان با تمام توان با کسانی که خطوط لوله آب شرب را می‌شکنند برخورد می‌کند، از رسانه‌ها خواست در خصوص شکسته شدن لوله‌های آب شرب گزارش تهیه و به مردم اطلاع رسانی کنند.

سرقت و تخریب ترانس برق چاه‌های مشکل آب شرب روستایی است

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود وضعیت آب شرب روستاهای این شهرستان را تقریبا پایدار اعلام کرد و گفت: 50 روستای بخش سرفیروزآباد و چند روستای بخشداری کوزران مشکل آب شرب دارند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

رنجبر عمده مشکل آب روستایی را سرقت و تخریب ترانس‌های برق عنوان کرد و افزود: اهالی روستاها به دلیل مشکلات قومی و معارضات خطوط آب را می‌شکنند و زمین و باغات خود را آبیاری می‌کنند.

او در ادامه به یک مورد آتش زدن ترانس برق در منطقه پایروند روستای "عمله" خبر داد و گفت: با خرابی این ترانس برق آب 15 روستا قطع شده و بلافاصله شرکت نیروی توزیع برق و آب و فاضلاب برای رفع مشکل اقدام کردند.

رنجبر همچنین از شکستن خطوط لوله آب روستای برنجان خبر داد و اضافه کرد: واقعا بخشی از مشکلات قطعی آب ناشی از رفتار‌های ضد اجتماعی برخی اخلال گران است و ما با تمام توان این موارد را پیگیری قضایی می‌کنیم.

شناسه خبر 43636