شناسه خبر:43684
1400/5/3 09:32:29

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با صدور پیامی به‌مناسبت فرا رسیدن هفته ملی مهارت، گفت: آموزش‌های خوب و اصولی فنی و حرفه‌ای نقش اساسی و تأثیرگذار در رونق تولید، توسعه پایدار و توسعه کارآفرینی جامعه دارد.

«سیدسعید شاهرخی» در این پیام با بیان آنکه مهارت و کارآفرینی پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند، عنوان کرد: کارآفرینی، مفهومی است که همواره همراه بشر بوده و به‌عنوان یک پدیده نوین نقش مؤثری را در توسعه اقتصادی کشورها داشته است.

به گفته وی امروزه کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار دارای نقش کلیدی است و در عرصه جهانی افراد ماهر، خلاق، نوآور و مبتکر منشأ تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی شده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از کارآفرینان به‌عنوان قهرمانان ملی یاد می‌شود روز 6 مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به تمامی فعالان در عرصه‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی که در توانمندسازی جوانان پیشقدم هستند، تبریک گفت.

شاهرخی ابراز امیدواری کرد در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی نام‌گذاری شده است، در جهت رشد و شکوفایی کشور بیش‌ازپیش موفق و پیروز باشند.

6 مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده و در این راستا از 31 تیرماه تا 6 مردادماه، هفته ملی مهارت نام‌گذاری شده است. 

 

شناسه خبر 43684