شناسه خبر:43689
1400/5/3 09:43:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری لیدرها و عوامل حوادث شب جمعه الیگودرز خبر داد و به تشریح سناریوسازی و راه‌بندان عوامل این ناآرامی‌ها با اسلحه ساچمه‌زنی پرداخت.

سرهنگ علی گلالی پیرامون حوادث شب جمعه شهرستان الیگودرز اظهار کرد: ابتدا تعدادی از افراد اقدام به راه‌بندان جاده کمربندی الیگودرز کرده و سپس به سمت خودروهای عبوری سنگ‌پرانی و در عبورومرور مردم ایجاد مشکل می‌کنند.

وی با بیان آنکه به دنبال این اتفاقات فرمانده انتظامی شهرستان ورود می‌کند، تصریح کرد: افراد مذکور با سناریوی از قبل طراحی‌شده اقدام به تیراندازی به سمت مأموران انتظامی و مردم می‌کنند.

 یک کشته و 7 مجروح

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان با تأکید بر آنکه سلاح افراد مسلح در این حادثه «ساچمه‌زن» بوده است، افزود: به دنبال این حوادث هفت نفر مجروح شده‌اند و یک نفر هم کشته شده است.

سرهنگ گلالی با اشاره به آنکه تعدادی از عاملان این ناآرامی‌ها را دستگیر کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: لیدرها و عاملان این حادثه دستگیر شده‌اند.

 سناریو از قبل برنامه‌ریزی شده بود

وی با بیان آنکه قطع به یقین طراحی این سناریو از قبل بوده و برنامه‌ریزی‌شده بوده است و در این رابطه شک نداریم، تصریح کرد: درحال حاضر مشکلی در شهر الیگودرز نیست، سناریوسازی این افراد به‌گونه‌ای بوده که شب باشد و از تاریکی استفاده و کشته‌سازی کنند.

سرهنگ گلالی در مورد هویت فرد جان‌باخته حادثه شب گذشته ضمن رد تیراندازی از سوی پلیس به مردم، گفت: فرد کشته‌شده نیز با پلیس همراه بوده و خانواده وی نیز به این امر اذعان دارند.

 شلیک به نیروهای پلیس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان در مورد تیراندازی به نیروهای انتظامی هم افزود: تعدادی از نیروهای پلیس نیز به‌دلیل سنگ پرانی افراد مجروح شده‌اند و همچنین یک تا دو نفر از مأموران نیز ساچمه خورده‌اند و شواهد حاکی از آن است که به سپرهای مأموران پلیس ساچمه‌های بسیاری اصابت کرده است.

سرهنگ گلالی یادآور شد: اکنون آمادگی پلیس صددرصد است و مشکل خاصی نداریم و ان‌شاءالله دیگر مشکلی در شهر الیگودرز پیش نخواهد آمد.

شناسه خبر 43689