شناسه خبر:43734
1400/5/4 09:22:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت: صبح روز گذشته کارگاه آموزشی اطفای حریق، امدادگری و کمک‌های اولیه با همکاری جمعیت هلال‌احمر همدان در نمازخانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مهرداد آزادی بیان کرد: دوره‌های آموزشی اطفای حریق و پیشگیری از آتش‌سوزی عاملی جهت افزایش مشارکت‌های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی است.

آزادی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح 3 در 14 در سال 1400 و با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی و جهت تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کارگاه پیشگیری و اطفای حریق وکمک‌های اولیه ویژه بهره‌برداران، دهیاران، همیاران طبیعت و همکاران مستقر در مناطق بحرانی شهرستان همدان برگزار شد.

وی بیان کرد: دو نقطه بحرانی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان همدان در منطقه حیدره و دامنه الوند شناسایی شده است که اکیپ‌های اطفای حریق با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، کوهنوردان، تشکل‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت در این نقاط بحرانی تشکیل شده و در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی در مواقع بحرانی ازجمله آتش‌سوزی، با این اداره همکاری می‌کنند.

آزادی گفت: با فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، تمهیدات و آموزش‌های ارائه‌شده سال قبل کمترین میزان حریق طی سال‌های اخیر در منابع طبیعی رخ داد و امیدواریم به یاری خداوند در سال جدید نیز هیچ‌گونه حریقی در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق نیفتد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداران، ایجاد هماهنگی بین گروه‌های مردمی و اداره منابع طبیعی در اطفای حریق و آمادگی منابع انسانی در برخورد با آتش‌سوزی و آموزش کمک‌های اولیه در برخورد با صدمات آتش‌سوزی اعلام کرد.

سیدامین مشعریان، رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان همدان و مسئول برگزاری این کارگاه آموزشی بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، آموزش بهره‌برداران، همیارن طبیعت، دهیاران، همکاران یگان حفاظت و نیروهای مردمی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در پیشگیری از حریق و کمک به اطفای آن در مواقع بحرانی داشته باشد.

در این کارگاه تعداد 40 نفر از بهره‌برداران و دهیاران مناطق بحرانی شرکت داشتند و آموزش‌های لازم درخصوص پیشگیری و اطفای حریق و امداد و نجات در هنگام حریق را فرا گرفتند.

شناسه خبر 43734