شناسه خبر:43801
1400/5/5 09:44:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون روستایی استان کردستان گفت: 100 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان به‌صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید در این استان خریداری شد.

پیمان اسکندری اظهار کرد: 68 مرکز خرید گندم تضمینی مربوط به شبکه تعاون روستایی شامل دو سیلوی مکانیزه و 66 انبار چند منظوره در سطح استان فعال و در خدمت تولیدکنندگان هستند.

وی گفت: 100 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان به‌صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید در این استان خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌ قروه با 23 هزار تن بوده است، گفت: بیش از 50 درصد از گندم خریداری شده تحویل مراکز خرید شبکه تعاون روستایی داده شده است.

اسکندری با بیان اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم از 27 خرداد ماه سال‌جاری در کردستان آغاز شده و تا پایان برداشت این محصول در استان ادامه دارد عنوان کرد 50 هزار تن از گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی به مقاصد تعیین‌شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی حمل و باقی‌مانده آن در مراکز و سیلو‌های شبکه نگهداری می‌شود.

شناسه خبر 43801