شناسه خبر:43807
1400/5/5 09:58:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 واحد بوم‌گردی در استان در حال احداث است، گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث 36 واحد بوم‌گردی نیز اخذ شده است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: نخستین اقامتگاه بومگردی در سال 96 به صورت رسمی افتتاح شد و اکنون طی بازه‌ 4 ساله تعداد واحدهای بوم‌گردی استان به 25 مورد رسیده که اشتغال‌زایی 75 نفر را به‌صورت مستقیم به دنبال داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 واحد بوم‌گردی در استان در حال احداث است، گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث 36 واحد بوم‌گردی نیز اخذ شده است.

گویلیان با اشاره به اینکه در مجموع 19 اقامتگاه بوم‌گردی در سنندج وجود دارد، ابراز کرد: 2 واحد بوم‌گردی در سروآباد و در شهرستان‌های قروه، مریوان، دیواندره و کامیاران نیز هر کدام یک اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد.

مجتمع گردشگری و‌ بوم‌گردی «شه‌م» در روستای دورود شهرستان سروآباد با اشتغال‌زایی 6 نفر، بوم‌گردی میمی‌همدم واقع در روستای تخته شهرستان سنندج، بوم‌گردی سولین واقع در روستای گلین و بوم‌گردی هویه واقع در روستای هویه شهرستان سنندج نیز تیرماه امسال افتتاح شد.

شناسه خبر 43807