شناسه خبر:43899
1400/5/9 10:30:24

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان گفت: طرح سامان‌دهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در همدان اجرا شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی خدمات شهری شهرداری همدان، حسین مردانی اظهار کرد: عدم وجود مکان مناسب برای بساط‌گستری میوه‌فروشی وانت‌بارها در سطح شهر موجب بروز مشکلات فراوانی ازجمله افزایش بار ترافیکی، امکان بروز تصادف و کاهش زیبایی بصری در سطح شهر شده است.

وی با تأکید بر انجام برنامه‌ریزی مناسب برای زمان‌بندی دقیق در اجرای طرح سامان‌دهی وانت‌بارها، گفت: در فاز نخست این طرح دستورالعمل طرح سامان‌دهی وانت‌بارهای میوه‌فروش تهیه و تدوین شد.

مردانی ادامه داد: در این راستا اقدام به انجام پایش به‌روز و مجدد آنان و مشخص کردن تعداد و شرایط برای شناسنامه‌دار شدنشان و تشکیل پرونده‌های کامل و جامع به‌منظور جلوگیری از افزایش تعداد وانت‌بارهای میوه‌فروش موجود، صورت گرفته است.

مردانی اضافه کرد: اقداماتی از قبیل دیوارهای سایت‌های موجود، نصب تابلوهای مناسب و مطلوب برای معرفی محل استقرار وانت‌بارهای میوه‌فروش، طراحی ورودی و خروجی‌های مناسب، خرید سرویس‌های بهداشتی پیش‌ساخته و ایجاد جذابیت‌های محیطی مناسب در این سایت درنظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به وارد شدن این طرح به فاز سوم، تصریح کرد: اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری و سازمان سامان‌دهی مشاغل در این معاونت از آخر هفته تیرماه اقدام به جمع‌آوری همه وانت‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر و انتقال آن‌ها به سایت‌های از پیش تعیین‌شده کرده است.

وی عنوان کرد: شهرداری با ممنوع کردن توقف همه وانت‌بارها در سطح شهر درنظر دارد با ادامه‌دار بودن این طرح در طول روند سامان‌دهی طی هفته‌های آینده، اقدام به طراحی و نصب برچسب‌هایی برای بغل‌نویسی وانت‌بارها کند.

شناسه خبر 43899