شناسه خبر:43957
1400/5/10 09:35:12

سپهرغرب، گروه خبر: روز پنجشنبه هفتم مردادماه هم‌زمان با آخرین روز از دهه پُرسعادت امامت و کرامت، جشن بزرگ روز عید غدیر خم در میدان مرکزی امام خمینی (ره) شهر همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار و با استقبال پُرشور شهروندان همدانی روبه‌رو شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است، عنوان کرد: کمتر عیدی را همچون این عید می‌توان یافت که روایات متعددی برای جشن و شادی در آن وجود داشته باشد و لازم است توجه زیادی به موضوع مذکور در جامعه اسلامی بشود.

امام‌جمعه شهر همدان گفت: تبلیغ ولایت امیرالمؤمنین نه‌تنها در عید غدیر، بلکه بایستی در تمامی روزهای سال مطرح شود تا جامعه بتواند به درک بزرگی از این واقعه مهم دست یابد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه در سال جاری توجه ویژه‌ای به دهه مهم ولایت و کرامت صورت پذیرفت، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در مدیریت شهری علاوه‌بر تمامی اقدامات عمرانی که در سطح شهر صورت می‌پذیرد، تعظیم به شعائر دینی مخصوصاً در مناسبت‌های مهم و مورد سفارش انبیا است.

مسعود دهبانی‌صابر گفت: در نخستین روز از دهه ولایت و امامت آیین اهتزاز پرچم «علی ولی‌الله» در میدان پژوهش صورت پذیرفت و این پرچم مبارک به مدت 10 روز بر فراز شهر همدان به اهتزاز درآمد و مراسم انتهایی این دهه نیز با برگزاری جشنی پُرشور در میدان امام خمینی شهر همدان که با همکاری این منطقه و ستاد عید مردمی غدیر بود، برگزار شد.

دهبانی‌صابر ابراز کرد: علاوه‌بر برگزاری جشن‌های یادشده که باعث شور و نشاط مضاعفی در بین شهروندان شده است، شهرداری منطقه یک اقدامات متفاوتی را در این دهه صورت داد تا روحیه شادابی و معنویت بیش‌ازپیش و به بهترین شکل ممکن رواج یابد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اهمیت فضاسازی شهری، عنوان کرد: در سال جاری علاوه‌بر اینکه بیش از یک‌هزار پرچم و ریسه در سطح منطقه یک نصب شد، نصب بنرهایی با مضامین القاب حضرت علی (ع) و احادیث پیامبر اکبرم (ص) نیز از اقداماتی بود که علاوه‌بر استقبال هیئت‌های مذهبی شهر همدان، شهروندان عزیز هم از آن خشنود بودند.

وی گفت: همچنین یک ایستگاه صوتی در میدان پژوهش شهر همدان طی شب‌های عید غدیر آغاز به‌کار کرد و با پخش مولودی‌های شاد، باعث ترویج شادی در این دهه شد و در روز جاری هم‌زمان با عید پُرشکوه غدیر که سفارشات زیادی از سوی ائمه اطهار درباره سنت حسنه اطعام در این روز وجود دارد، بیش از سه هزار پرس غذا تهیه و توزیع شد.

شناسه خبر 43957