شناسه خبر:43988
1400/5/10 10:49:59

سپهرغرب، گروه اندیشه: آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با ارسال پیامی به حجت‌الاسلام و المسلمین «ابراهیم زکزاکی» مؤسس جنبش اسلامی نیجریه آزادی وی را تبریک گفت.

 در پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) آمده است:

خبر آزادی آن جناب و همسر مکرمه از زندان، شادی ما و همه مسلمانان آزاده را در روز عید سعید غدیر مضاعف کرد.

حبس غیر قانونی شما در ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) در ماه صفر آغاز شد و در ایام شادی خاندان پیامبر (ص) به پایان رسید؛ و این، تقارن الهام‌بخشی برای ماست.

در طول این 6سال، مجمع جهانی اهل بیت (ع) تلاش‌های حقوقی، سیاسی، تبلیغی، رسانه‌ای و حقوق بشریِ فراوانی برای دفاع از حضرتعالی و شیعیان مظلوم نیجریه انجام داد؛ چراکه شما "نماد صلح، قانونمداری و قانون"، "پیام‌آور همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان" و همواره "مدافع حقوق و آزادی‌های انسانی" بوده و هستید.

اکنون نیز بر خود لازم می‌دانم که از طرف اعضای مجمع در سراسر جهان، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم نمایم به: فعالان و سازمان‌های حقوق بشری حامی شما، تیم وکلای مدافع، قضاتی که در دو دادگاه حکم عادلانه بر بی‌گناهی شما دادند و از همه مهمتر به مردم وفاداری که در تمام این سال‌ها، جان و امنیت خود را به خطر انداختند و با حضور مداوم در تجمعات مسالمت‌آمیز، آزادی شما را مطالبه کردند.

همچنین لازم است از روحانیون و پیروان دیگر مذاهب و ادیان که همپای شیعیان، شما را مورد حمایت قرار دادند، تشکر کنم. این تجربه، یک الگوی خوب برای تعامل بین ادیان و تقریب بین مذاهب در راه آزادی، عدالت و معنویت است.

به درگاه ایزد منان شکرگزاری می‌کنم، و با تبریک این اتفاق فرخنده، سلامتی و دوام توفیقات جنابعالی و همسر محترمه - مادر شش شهید - را از خداوند متعال مسألت دارم.

* ما عِندَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَروا أجرَهُمْ بِأحسَنِ ما کَانُوا یَعمَلُون *

گفتنی است که شیخ «ابراهیم زکزاکی» عضو نیجریه‌ای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همسرش خانم «زینت ابراهیم» روز چهارشنبه 6 مرداد 1400 با حکم دادگاهی در نیجریه، آزاد شدند.

این دادگاه به پرونده شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش رسیدگی و آنها را از همه اتهامات وارده تبرئه کرد. حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش پیش از این نیز صادر شده بود، اما دولت و ارتش نیجریه آن را اجرا نمی‌کردند.

شناسه خبر 43988