شناسه خبر:44001
1400/5/11 09:16:21

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان بهار نسبت به سال گذشته سه برابر شده و به 50 میلیارد تومان رسیده است و درصورت تحقق اعتبارات، پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام خواهند رسید و آغاز پروژه جدید نیز خواهیم داشت.

احسان قنبری در جلسه شورای اداری شهرستان بهار در فرهنگ‌سرای آیت‌الله بهاری به وضعیت کرونایی بهار اشاره کرد و گفت: عادی‌انگاری‌ها باعث وضعیت قرمز شهرستان بهار شده است و مردم باید بدانند حتی پس از تزریق واکسن به جامعه هدف، لازم است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان بهار در ادارات با جمعیت بالا دورکاری صورت می‌گیرد و این درحالی بوده که دورکاری برای ادارات با کارمندان زیر پنج نفر، بی‌معنی است.

وی به اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان بهار نسبت به سال گذشته سه برابر شده و به 50 میلیارد تومان رسیده است و درصورت تحقق اعتبارات، پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام خواهند رسید و آغاز پروژه جدید نیز خواهیم داشت.

وی توجه به تقسیمات سیاسی شهرستان بهار را مطالبه عمومی مردم دانست و گفت: مرز تقسیمات سیاسی بهار و همدان اصلاح خواهد شد و بنا نیست شهرستان بهار در دل شهرستان همدان هضم شود و در سال گذشته 220 هکتار به مرز سیاسی شهرستان بهار افزوده شد و امسال نیز 50 هکتار به مرز سیاسی بهار افزوده می‌شود و از پشت فرمانداری تا همدان نخ، مربوط به شهرستان بهار است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر، حریم خدماتی شهرداری بهار فراتر از مرز سیاسی است و ما انتظار داریم مرز سیاسی بهار بر آخرین حریم خدماتی شهرداری بهار منطبق شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توازن بودجه در بین شهرستان‌های استان رعایت نشده و اعتبارات زیادی برای شهرستان ملایر درنظر گرفته شده، درحالی که شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ نادیده گرفته شده‌اند.

فتح‌اله توسلی توجه به صنایع تبدیلی را از نیازهای عمده شهرستان بهار برشمرد و گفت: 817 میلیارد تومان برای کشاورزی ملایر درنظر گرفته شده، درحالی که 200 هزار تُن سیب‌ زمینی به‌عنوان سرمایه ملی در انبارهای شهرستان بهار پوسیده شده و شهرستان بهار از نبود صنایع تبدیلی سیب زمینی رنج می‌برد.

توسلی تصریح کرد: پروژه سد کلان ملایر، راه‌آهن ملایر، مبل و منبت ملایر اعتبارات میلیاردی دریافت کرده‌اند و شهرستان بهار با وجود ظرفیت بالایی که دارد و می‌تواند نیازهای غرب کشور را تأمین کند، مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکل راه مواصلاتی مهاجران به طول 9 کیلومتر در دستور کار قرار دارد و تجهیزات راه و شهرسازی و راهداری در اختیار بخشداری است تا مشکل مهاجران حل شود.

این مقام مسئول اوقافی بودن زمین‌های لالجین، ایمن نبودن راه‌های مواصلاتی در برخی نقاط شهرستان و عدم تخصیص اعتبار مناطق محروم در حوزه راه، سلامت، مدرسه‌سازی به شهرستان را از مشکلات عمده شهرستان بهار عنوان کرد.

وی اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات، مذاکراتی با سرمایه‌گذار ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان به مبلغ 3 میلیون یورو انجام شده است.

توسلی به اولویت‌ها و اقدامات محرک توسعه براساس سند چشم‌انداز توسعه استان اشاره کرد و گفت: سند چشم‌انداز توسعه با وجود اشکالاتی که دارد، سند خوبی است؛ دستگاه‌های اجرایی مطابق با سند توسعه پیش روند تا اهداف آن محقق شود.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی کلان و برنامه راهبردی در همه حوزه‌ها و شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها باید انجام شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفال، فرصت مناسبی در حوزه گردشگری لالجین ایجاد کرده است، اما برداشت خاک در لالجین، آیندگان را دچار مشکل خواهد کرد و بخشی از این منطقه درحال نابودی است و باید چاره‌ای برای خروج از توجه تک‌بُعدی به سفال در لالجین اندیشیده شود.

وی اعلام کرد: برای ارتقای تجهیزات بیمارستان امام رضا کبودراهنگ و آیت‌الله بهاری شهرستان بهار رایزنی با وزارت بهداشت صورت گرفته و خواسته شده به هر بیمارستان یک آمبولانس اختصاص یابد.

این مقام مسئول درخصوص طرح حریم سیاسی بهار گفت: آنچه مسلم است باید حقوق مردم و هویت شهر بهار حفظ شود.

شناسه خبر 44001