شناسه خبر:44074
1400/5/12 09:48:09

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار لرستان با اشاره به کمبود گوشت مرغ در این استان، گفت: به‌دلیل اینکه در استان‌های هم‌جوار و تهران کنترل قیمت وجود ندارد، بخشی از مرغ لرستان به سمت این استان‌ها خارج می‌شود.

سیدموسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان با تأکید بر ضرورت نظارت بر توزیع و کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: درحال حاضر به دلایل مختلف از زنجیره اول یعنی توزیع نهاده‌های دامی، وضعیت جوجه‌ریزی، کیفیت جوجه، شرایط آب‌وهوایی، فصل گرما و همه این عوامل باهم باعث شده که در کل کشور کمبود مرغ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان لرستان ازنظر تولید وضع بهتری نسبت به کشور داریم، افزود: در استان لرستان روزانه 190 تُن مرغ تولید می‌شود و این درحالی است که مصرف روزانه استان 140 تُن بوده، اما به‌دلیل آنکه در استان‌های هم‌جوار و تهران کنترل قیمت نداریم، بخشی از این مرغ ممکن است از استان خارج شود.

استاندار لرستان افزود: در جلسه روز گذشته بر جلوگیری از خروج مرغ از استان و نظارت بیشتر بر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها تأکید شد تا حتی‌الامکان از خروج مرغ از سیستم پیشگیری شود.

خادمی در ادامه با اشاره به طراحی سامانه توزیع و کنترل مرغ به این صورت که اگر مرغی در استان کشتار شود در داخل استان به مصرف برسد، از مردم خواست که در این زمینه همکاری لازم را به‌عمل آورند.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم تاکنون قیمت مرغ را طبق نرخ مصوب 25 هزار تومان در استان لرستان نگه داریم، گفت: با این وجود در زمینه مرغ کمبودهایی نیز در استان وجود دارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: مرغ ازجمله کالاهایی است که به‌طور شراکتی تهیه می‌شود و برای تولید آن از ارز عمومی استفاده می‌شود و وظیفه دولت است که بازار را تنظیم کند و با استفاده از ابزارهای قضائی، نظامی و بازرسی جنس مذکور را با قیمت مناسب به دست همه مردم برساند.

خادمی افزود: با توجه به بحث خشک‌سالی و اینکه عشایر و دامداران در این ایام بخشی از دام زنده خود را در معرض فروش گذاشته‌اند، لازم است دولت در این زمینه وارد عمل شده و دام زنده را خریداری کند و در این جلسه مقرر شد که با تعیین کمیته‌ای، نرخ مصوب برای خرید دام زنده مشخص شود.

شناسه خبر 44074