شناسه خبر:44149
1400/5/13 12:44:45
ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و ابلاغ کرد؛

امسال 900 میلیارد تومان مشوق صادراتی پرداخت خواهد شد

سپهرغرب، گروه اقتصادی: دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی گفت: در مجموع بیش از 9هزار میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال1400 در نظر گرفته شده است.

احسان قمری با اشاره به تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 1400 توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با ابلاغ و تخصیص بودجه‌های مشوق‌های صادراتی توسط سازمان برنامه و بودجه، حمایت و تشویق صادرکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان استمرار یافته و شرایط مساعدتر و آسان‌تری برای آنان فراهم شود.

وی گفت: گسترش حمایت از صادرات به کشورهای همسایه و استفاده از ابزارهای تشویقی به‌منظور حضور در بازار اتحادیه اوراسیا از رویکردهای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بوده و تلاش می‌شود تا حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با استمرار حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش بزرگ‌تری از صادرکنندگان مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در مجموع بیش از 9هزار میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 1400 در نظر گرفته شده است که در قالب 13 سرفصل و در سقف اعتبارات تخصیصی به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

قمری گفت: همچنین مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد.

شناسه خبر 44149