شناسه خبر:44205
1400/5/16 10:00:44

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیواندره گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دیواندره 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

امید خسروی اظهار کرد: پروژه تصفیه‌‌خانه فاضلاب دیواندره که از سال 1395 مراحل ساخت آن آغاز شده به‌‌صورت کلی 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به‌صورت جزئی ابنیه آن 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 130 میلیارد ریال اعتبار در پروژه هزینه شده که برای تکمیل آن به 700 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تأمین اعتبار و عدم نوسانات قیمت تا دو سال آینده پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه رودخانه مسیر فاضلاب در خارج از شهر به‌صورت دوره‌ای لایروبی می‌شود، اضافه کرد: کشاورزان آب رودخانه را که در آن فاضلاب جاری بوده به سمت زمین‌های کشاورزی خود هدایت کرده و همین موضوع باعث بوی نامطبوع فاضلاب در فصل گرما می‌شود.

خسروی یادآور شد: فاضلاب رهاسازی شده از نظر محیط زیستی و از نظر بهداشتی مشکلاتی به‌وجود آورده و در کارگروه‌های شهرستان مطرح شده است با پیگیری‌های فرمانداری و اداره آب بتوانیم برای راه‌اندازی آن اعتبار با قی‌مانده را جذب کنیم.

شناسه خبر 44205