شناسه خبر:44259
1400/5/17 09:34:55

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به درگیری استان کرمانشاه با موج پنجم کرونا، گفت: تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا از مرز 800 نفر عبور کرده است.

هوشنگ بازوند ظهر روز گذشته در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: 10 شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز و چهار شهرستان دیگر نیز در شرایط نارنجی و زرد شیوع ویروس قرار دارند.

وی با خطرناک توصیف کردن وضعیت استان کرمانشاه در اوج پنجم کرونا، افزود: تعداد مبتلایان روزانه و فوتی‌ها افزایش یافته و درحال حاضر شرایط استان کرمانشاه خطرناک است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در استان کرمانشاه به‌شدت کاهش یافته و کرونا برای مردم عادی شده است.

بازوند با بیان اینکه تعداد مبتلایان بستری به کرونا در استان کرمانشاه از مرز 800 نفر عبور کرده، بیان کرد: برای موج پنجم ویروس کرونا یک‌هزار و 800 تخت بیمارستانی آماده شده و درصورت استمرار اوج پنجم از دو هفته آینده تعداد موارد فوت بر اثر ابتلا به کرونا افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: موج پنجم کرونا چنانچه در استان کرمانشاه کنترل نشود، خسارات سنگین مالی و جانی در پی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم از هیئت‌های مذهبی درخواست کرد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

شناسه خبر 44259