شناسه خبر:44375
1400/5/19 10:11:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان سه هزار و 300 میلیارد ریال را به حساب‌ اقدام ملی مسکن واریز کردند.

جلال‌الدین سلیمی در نشستی با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی از سال 1399 آغاز شد، اظهار کرد: در این طرح حمایت‌های دولتی همچون طرح مسکن مهر نیست و فقط زمین رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و مابقی هزینه‌ها باید توسط افراد تامین شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده ساخت هر واحد مسکن 50 تا 60 میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون در شهرستان‌های دهگلان 14 پروژه اقدام ملی مسکن، قروه 24 پروژه، دیواندره 37 پروژه و کامیاران 32 پروژه فعال است.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان با اشاره به اینکه در سنندج هم دو پروژه 200 و 140 واحدی فعال است، افزود: براساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی 29 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

سلیمی یادآور شد: بعد از پالایش انجام شده 9 هزار و 72 نفر واجد شرایط اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن کردند و تاکنون حدود سه هزار و 300 میلیارد ریال به حساب‌هایشان واریز کردند.

اپلیکیشن باشگاه مخاطبان مسکن به‌زودی منتشر می‌شود

وی با اشاره به اینکه باشگاه مخاطبان مسکن به همت بانک مسکن، اتاق بازرگانی سنندج و پارک علم و فناوری کردستان ایجاد شده است، گفت: به همت پارک علم و فناوری استان اپلیکیشن باشگاه مخاطبان مسکن در حال طراحی است و تا دو ماه آینده هم خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان اضافه کرد: در این اپلیکیشن همه نیازهای موجود در ارتباط با نهاده‌های تولید در بازار ساختمان و همچنین قیمت مسکن درج و این‌گونه نیازهای مصرف‌کننده تامین می‌شود و منفعت لازم هم نصیب تولیدکنندگان می‌رسد.

بانک مسکن در استان کردستان دارای 21 شعبه است که 9 شعبه آن در شهرستان سنندج و 12 شعبه دیگر در سایر شهرستان‌ها به مردم استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

شناسه خبر 44375