شناسه خبر:44419
1400/5/20 09:22:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه در چهارماهه امسال با مصرف گاز طبیعی فشرده معادل 52 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد، از سهم 25 درصدی CNG در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل سبک در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با اعلام خبر مذکور، گفت: مقایسه آمارهای میزان فروش سوخت سی‌ان‌جی با سوخت بنزین استان همدان نشان‌دهنده سهم یک‌چهارمی سوخت پاک در سبد سوخت بوده و همدان در میان 37 منطقه، رتبه 17 کشور را دارا است.

وی با اشاره به مصرف حدود 57 میلیون متر مکعبی گاز طبیعی فشرده از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان تیرماه 1400، افزود: هر متر مکعب سی‌ان‌جی معادل 0.9 لیتر بنزین بوده و با جایگزینی فرمول محاسبه، شاهد صرفه‌جویی 52 میلیون لیتری در مصرف بنزین هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: قیاس آمار مصرف 124 روز ابتدای امسال با سال 99 افزایش 10 درصدی مصرف سوخت CNG را نشان می‌دهد که این امر ناشی از اجرای طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی، گرایش مصرف و توسعه مراکز ارائه خدمات سوخت‌رسانی است.

روستایی خاطرنشان کرد: پنج جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده درحال ساخت، از مرحله گرفتن موافقت اصولی تا مراحل بالاتر پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است و این شرکت از سرمایه‌گذاران در این بخش با هدف توسعه ارائه خدمات سوخت‌رسانی مطلوب به شهروندان استقبال می‌کند.

مدیر منطقه همدان تصریح کرد: در بهار 1400 به‌طور میانگین روزانه 455 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده در استان توزیع و مصرف شده، درحالی که این رقم تیرماه (میانگین روزانه) به 470 هزار متر مکعب رسیده است.

روستایی از استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی در منطقه خبر داد و اظهار کرد: اکنون سوای از دو جایگاه تعطیل متعلق به شهرداری که درگیر اختلاف‌های حقوقی و مالی با شرکت گاز و شرکت بهره‌بردار هستند، 100 درصد مابقی تجهیزات این جایگاه‌ها فعال و در مدار خدمت‌رسانی به مردم استان است.

این مقام مسئول یادآور شد: کارکرد کمپرسورهای جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان همدان 3 / 9 ساعت در روز بوده و از متوسط ساعت کارکرد کل کشور (6 / 8 ساعت در روز) بالاتر است.

شناسه خبر 44419